Totalt antall sidevisninger

lørdag 27. desember 2014

2014-12-26 Romjulsnappet på Tullreien

Var spådd minus 12 ved utgang, men skulle stige til minus 9. Satset på at værmeldingen stemte sånn noenlunde, så jeg, Tonje, Christer og Jan Morten tok turen. Dette stevnet teller også som stevne 1 av 3 i julecupen.

Var minus 12 i Askim nå vi dro, og etter hvert som vi kom oss nordover så ble det kaldere og kaldere. Passerte Kongsvinger var det vel oppe i minus 20. Roverud var det minus 25 og når vi kom til sjøen var det minus 26. Brrr.

Vi ble enige om å kjøre en time kortere, altså 3 timer fra 10 til 13.

Gikk dit jeg bruker å gå. Hadde 7 fisk i første hullet. Alle på tafs. Prøvde pimpel også, men det fikk jeg ikke noe på. Frøys allerede veldig på fingrene. Bommet noen hull så fikk jeg noen igjen. Virket ikke bra å gå vestover, så snudde å fisket meg østover i stedet.

Fikk bare en og annen. Passerte Per Einar, og han fikk brukbart. Så ut til at han hadde rundt 20 i det hullet når jeg passerte han. Kom nærmere ei klynge som satt der. Så ut til at dem fleste gikk i gamle hull der.

Borret meg 20 meter på utsiden av alle dem gamle hullene der. Fikk en og annen fortsatt. Tiden rant ut og stoppet på stusselige 55 fisker. Første hullet med 7 i ble da faktisk mitt beste hull i dag.

Hørte at Christer hadde fått 100 fisk første timen. Men da ble han så kald på henda at han knapt fisket noe mere etter det. Hesmyr hadde plukket bra. Satt uten hanske på venstrehånda. Fatter ikke hvordan han klarer det i 26 minus.

Kom inn igjen og så at de fleste hadde mere en meg. Ikke så farlig. Var ikke så viktig stevne i dag. Ville ikke ofre fingrene mine i kulda i dag.

Mine 55 fisker veide 780 gram som da gir et snitt på 14,18 gram. Helt normalt til å være Tullreien. Veier 1-2 gram mere på våren pga rogn i magen.

Thomas Hesmyr vant med 2580 gram, forran Tom Erling med 2500 gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment