Totalt antall sidevisninger

torsdag 7. desember 2017

2017-12-03 Isfiskekonkurranse på Søndre Ulvsjøen

33 deltakere stilte til start idag. Ikke så ille med tanke på det litt dårlige ryktet denne sjøen har. 4 timers fiske idag også. Jeg testet en ny plass fra start idag. Var så si alene der, og forstår jo hvorfor, for var jo ikke en fisk å finne der. Rotet vel bort en time der før jeg kom meg til det som normalt er plass A, men var plass B idag.

Fikk en 3hg i første hullet når jeg kom til plass B. Tonje hadde startet der og satt der fortsatt. Overraskende nok hadde hu kun fått en fisk her første timen, og den var litt mindre en min. 

Dro etterhvert videre, og ikke lenge etterpå borret jeg i bunn. Så da må jeg enten til starten å bytte kniver, evt fiske gamle hull.

Startet turen innover mot starten og traff på Jonny og Birgit. Så at Jonny fikk fisk, så prøvde et av dem gamle hullene 20-30 meter lengre ut en der han satt. Fikk en liten abbor der. Pratet med Jonny, og han fikk en og annen mort i det hullet han satt. "Bagget" jo omtrent for denne dagen å være. 

Borret ved siden av han med Tonje sitt borr og fikk 3 morter i det hullet. Gikk over til en mortmyska så snart jeg fikk den første morten. Så lite og tynt som mulig, for ville jo uansett ikke bli bagging. Ble på denne plassen tiden ut og endte på 20 fisker. 6-7 abbor og resten mort. Tonje fikk 23 fisker, blant annet en brukbar abbor. 

Ingen av oss fikk noe siste 20 min. Dette var nok fordi sola gikk ned akkurat da.

Fiskene mine veide 735 gram. Fikk deng av kjærringa for hu veide inn 900 gram. Vant gjorde Nils, og det veldig suverent. 5045 gram faktisk. Høyere vinnervekt på Søndre Ulvsjøen en det var på Landsjøen igår. Det var det nok ikke mange som hadde trodd. Steinar Olsen hadde også bra. 3580 gram. Var 7 premier i herrer, og jeg ble nr.8, så akkurat utenfor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment