Totalt antall sidevisninger

tirsdag 19. desember 2017

2017-12-17 NC nr.1 - Skumsjøen

Da var det sesongens første NC for tur. Skumsjøen kjenner jeg jo godt. Har vel vært her 30 ganger før. Et facebookinnlegg par uker tidligere ga indikasjoner på at det var trått der for tiden. Ingen bombe det, for syns det er trått alle steder jeg har vært så langt i år.

Lå over på Sillongen hotell mellom gårsdagens myskauttak og idag, så hadde en kort og fin kjøretur til Skumsjøen.

Gikk opp dit jeg har brukt å starte siste 3-4 gangene. Som vanlig litt folk nord for meg, men ingen umiddelbart sør. Odd H kom ruslende rett før starten å satte seg sammen med meg da. Vet han har fisket her før. Plassen jeg starter på er såpass stor at det ikke er noen stor krise at jeg må dele den men en mann.

Jeg og Odd H lagde vårt første hull 6-7 meter fra hverandre. Jeg fikk 4 i første hullet og han 3 i sitt. Dette var da bedre en forventet sa han. Skulle han vel ikke sagt, for tror vi hadde 4-5 bomhull hver etter førstehullet. Kan ikke være tilfeldig at hull 1 ga bra, men ikke dem deretter. Må forklares i at fisket var borrsky idag.

Fikk vel etterhvert en og annen til, men særs dårlig. Odd H testet veldig grunt, mens jeg testet et sted litt lengre sør. Ikke en fisk der. Thomas var på vei sørover, og han hadde kun fått 2 fisk så langt. Jeg var på tur nordover igjen og møte på Frode Engen som var på tur sørover. Han fikk 2 stk ved siden av meg, og det var dem 2 første han fikk for dagen.

Kom opp igjen til Odd H, og han fikk en og annen veldig grunt. Da jeg hadde 8 fisk hadde han 14 tror jeg det var. Jeg testet mere der jeg startet, og fikk en og annen på tafsen der. Fjellis kom sørfra, og han hadde fått 3 fisk der han startet. Startet å få en og annen i dem gamle hullene jeg og Odd H hadde borret.

Fredrik og Terje T satt rett nord for oss, og dem fikk også en og annen. Jim kom nordfra, og satte seg litt sør for oss. Han hadde fått 15-20 fisk sa han. Så han hadde mere en oss. Men ikke nok til at jeg gadd å dra nordover der han kom ifra.

Jeg fortsatte å få en og annen i nye hull på tafs, og en og annen i gamle hull på myska, men fortsatt veldig trått. Måtte finne på noe, så tenkte å teste et par plasser lengre nord. Ikke noe på første plassen. Andre plassen så jeg Vidar Å fisket, og han dro ennå lengre nord nå, så da var det vel ikke noe på den plassen heller. Stakk da ned igjen på den lille rosa jeg startet dagen. Er jo eneste plassen jeg klarer å lure en og annen.

Kaspersen om etterhvert fra nord og ned til meg og Fjellis. Han hadde 27 fisk sa han. Fjellis hadde da 25 og jeg 35. Kaspersen trodde kanskje vi hadde fått mere, men når han hørte antallet vårt dro han rett tilbake der han kom fra. Men han rakk å fortelle at Bentis hadde 51 fisk når han hadde pratet med han tidligere. Etter litt over 2 timer eller noe. Fikk litt lyst til å stikke opp til han, men avsto.

Ble gnuende ut den flekken jeg startet på, og endte på 52 fisker. Så da vet jeg jo iallefall at Bentis har mere en meg. Og sikkert endel til. Tipper et snitt på ca 35 gram, så da har jeg isåfall ca 1820 gram. Skikkelig stusselig, men er nok mange til som også har hatt skikkelig stusselig fiske idag.

Kom inn og traff på Christer med en gang. Han hadde ca 3 kilo og trodde han ledet på det foreløpig. Iallefall HS, for gikk rykter på at Roy hadde 3,3 kilo i HV. Bentis kom inn etterhvert og han hadde over 100 fisker, så han har nok da over 3,5 kilo. Han hadde nøyaktig 3895, og kom til å vinne rimelig suverent med det.

Viste seg at jeg ble faktisk så høyt som 10 plass i HS med den stusselige vekta mi. Har vel aldri opplevd Skumsjøen såååå dårlig før. Var dem vanlige forran meg. Slike som Christer, Otto, Tom Erling, Remi... Var også 5 veteraner som slo meg, så ble nr.15 totalt av ca 120 stk. Noen veldig få poeng i NC-serien, men en stryker i nordiskuttaket.

Dagens resultater: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Skumsjoen171217.htm

Stillingen i NC-serien etter første stevne: http://www.oslosportsfiskere.no/index.php?obj=isfiske&act=resultater&men=10&sub=


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment