Totalt antall sidevisninger

lørdag 30. desember 2017

2017-12-30 Myskakule på Jarenvannet

Cato hadde dratt igang ei myskakule på Jarenvannet idag, så da tar man seg jo en tur dit. Vi ble 21 stk til start. Utgang ved handikappbrygga. Første ruta lå til venstre for brygga og rute 2 til høyre.

Ante ikke dypet i ruta og heller ikke størrelsen på morten i denne delen av sjøen. Får ta det som det kommer. Valgte å starte i hjørnet nærmest starten. Ingenting der, så borret meg lengre ut og vekk fra starthjørnet. Så at Odd H, Cato, Knut og Harald fikk fisk helt nederst i ruta, så stakk da dit. Var vel mitt hull nr 7 eller 8 og klarte å lure 4 trege morter der.

Var jo nå over en time siden jeg fòret mitt første hull, så løp hele veien tilbake til det hullet. Trengte uansett pinnen for å mulig etablere 2 hull her borte som kunne gi fisk. Slapp ned, og fikk en 60 grammer på vei ned. Fikk troa, men var falsk alarm. Lurte opp noen til der, men var absolutt ikke drag.

Latt pinnen stå, for dette hullet var nå minst like "bra" som det i andre enden. Stakk tilbake til nedi der Odd H satt og hadde troa nå når den hadde fått hvile. Men neida, ikke et lugg. Kun 5-6 minutter igjen, så tok med meg pinnen derifra og stakk til starthullet mitt igjen. Fikk vel et par til, og endte på stusselige 14 fisker. Visste at det ville bli nær bunnen.

Kaspersen vant ruta suverent med 2650 gram. Nr.2 ble Thomas med 1670 og nr.3 Marius med 1610. Jeg havnet på 14 plass av 21, så tydeligvis noen som hadde slitt ennå mere en meg i første ruta, og det trodde jeg nesten ikke skulle være mulig.

Brukte pausa på å tine opp agnet og fòret igjen samt se på VM i lynsjakk. Carlsen hadde 3 kjappe seiere på starten av dag 2, og da forsvant fokuset mitt til sjakkVM. Hadde på sjakken på høy lyd i lomma på vei ut i rute 2.

Startet igjen nærmest starten, og ikke noe fisk. Borret 3 hull i retning Odd H som jeg så fikk en fisk lengre borte. Fikk først fisk når jeg var på høyde med han. Var litt mort der, men ikke veldig drag. Fikk vel 15-20 stk før det virket dødt. Fòret på nytt å stakk til hull 1 igjen. Ikke noe der, så tok med pinnen og lagde et hull 5 meter unna der jeg fikk mine første fisker.

Fikk noen til i det andre hullet. Prøvde det nyeste hullet, men bare et par fisker der. Så at Fjellis fikk mere en meg 7-8 meter borte, men også han måtte veksle mellom sine 2 hull. Endte på 44 fisker, så endel flere en i rute 1, men viste seg at hele ruta her fisket bedre en første ruta.

Tonje vant denne ruta. Hu hadde ikke fisk første 30 min, men startet å få fisk 20 meter fra meg. Tok 50 stk før hu trengte å riste i føleren første gang. Fortsatte med å dra 50 til, så 100 fisk på 90 minutter. Veldig kjapt og bra fisket. Hennes 100 fisker veide 2310 gram. Nr.2 i denne ruta ble Huus med 2230. Han satt 15-20 meter bak Tonje igjen. Begge disse satt da i linja på 3 hull jeg borret fra der jeg startet til der jeg satte meg ved siden av Odd H. Helt utrolig at jeg ikke kunne være borti disse stimene selv. Nr.3 i denne ruta ble Odd H med 2150.

Jeg selv fikk sammen 1340 gram, og det var kun nr.12 i denne ruta. 14+12 ga da en 15 plass totalt av 21 deltakere. Håpløst. Var nok ikke nok på hugget idag. Satt å hørte på sjakk, og da blir fokuset feil.

Her er fullstendige resultater fra dagen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment