Totalt antall sidevisninger

mandag 14. mai 2018

2018-04-01 Østfold påskecupstevne 3 av 4 - Gjersjøen

Dag 2 og konkurranse nr.3 i Østfold påskecup hadde vi lagt til Gjersjøen. Sjøen ligger jo ikke i Østfold, men shit au. Hadde hørt at Schjäger hadde vært her tidligere i år og fått over 8 kilo på et tur, og det var uten at han var nevneverdig kjent på sjøen. Jeg er heller ikke kjent her, faktisk aldri pilka på denne sjøen.

Viste seg at vi ble 35 stk idag, og det var jo et bra antall. Artig.

Fikk et tips av en barndomskompis fra Kongsvinger som hadde observert folk som fikk endel småfisk på et plass da han var ute å fisket etter storabbor i dette vannet. Tittet selv på dybdekart kvelden i forveien og plassen han tipset meg om så også meget spennende ut på dybdekartet, så da blir det å gå dit.

Var endel andre som også startet på denne plassen, så ikke krisemange så det går nok bra. Fikk litt fisk i starten, og så andre rundt meg også fikk. Men likevel var det endel folk som stakk relativt raskt fra denne plassen. Fint for meg, og ut fra hva jeg hadde sett på dybdekart så var det fortsatt masse potensielle plasser som var uborret her.

Dem fleste gikk sørover på denne plassen, mens jeg heller valgte å borre nordover. Veldig kupert bunn, så viktig å borre hullene rett. Ett hull kunne gi lite, men bare 3 meter unna, da på kanskje 1-2 meter grunnere vann kunne det være bra. Fikke t hull som jeg tipper jeg hadde 30 fiske i. Jobbet meg systematisk over området, men ble stadig vanskeligere og vanskeligere. Dro litt sørover, men bommet nedover der. Startet da å teste litt gamlehull. Noen fungerte greit, mens mange av dem ikke ga noe.

Tiden ebbet etterhvert ut, og jeg endte på 146 fisk.

Viste seg at mine fisker veide 8,5 kilo og det følte jeg var brukbart. Christer ledet på meg etter et par timer, men gamblet og delvis bommet, så han endte tilslutt på 8110 gram. Hønsen var som vanlig der oppe og veide inn 8080 gram. Jeg ledet da altså fortsatt. men så kom Odd H gående, som en av dem siste inne, og han hadde helt klart en stor pose. 10,9 kilo og vant da suverent.

Dagens resultater:   http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180401Gjersjoen.htm

Stillingen i Østfoldcup etter 3 av 4 stevner gjennomført:


Jeg ligger jo da veldig godt an i cupen før Ravnsjøen i morgen. Men både Hønsen og Christer kan passere meg, så dette er ikke avgjort. Hønsen kan havne på 1+1+4 med seier i morgen, og da tar han meg såfremt ikke jeg klarer å bli nr.2. Christer kan komme a poeng med meg om han vinner i morgen og jeg ikke blir nr.2. Men da vil det gå på vekt, og der ligger jeg litt forran han, så han må slå meg med noen kilo. 

Ravnsjøen er ikke noen erketypisk Østfoldsjø, noe som er litt synd for meg. Er Ravnsjøen litt i det lunefulle hjørnet så er det tafsen som gjelder, og Christer samt Hønsen er jo ikke akkurat noen smågutter på den metoden. Jeg er nok haket vassere på pimpel en jeg er på tafsen.

Men men, jeg ligger veldig godt an, så får morgendagen avgjøre om jeg vinner Østfoldcup, eller om Hønsen evt Christer klarer å snike seg forbi meg. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment