Totalt antall sidevisninger

mandag 28. mai 2018

2018-04-21 Åpent myskastevne - Nordre Fuglsjøen

Første rute, sør i sjøen. Vi var faktisk så mange som 30 stk til start. Det er morro. Veldig mange gikk til samme stedet på sjøen. Jeg holdt meg litt unna her. Nærme nok til se dem, men ville ha litt egen fisk. Var trått fiske. morten var ikke i støtet, men var endel småabbor da.

Jeg fiska rett i nærheten av Nils. han satt litt dypere en meg, og fikk en og annen bedre fisk. Han trakk litt lengre bort og da testet jeg hulla hans. Fikk faktisk noen morter i det ene hullet, og en og annen bedre abbor, og da jeg sier bedre så snakker vi alikevel om fisk under 50 gram. Tiden gikk fort og jeg endte på 48 fisk.

Kun 1 mann som kom seg over 1 kilo i denne ruta og det var Marius. Han startet i storklynga, men fant seg en annen plass på sjøen i tillegg. Hadde truffet bra med mort på slutten, og det høyt i vannet. Han vant da ruta med 1040 gram. Bra taktisk fiska Marius. Ola traff smørhullet i storklynga og fisket seg til en 2.plass med 988 gram. Jeg klarte en finfin 3.plass med mine 790 gram. Da er jeg iallefall med i neste ruta.



Andre ruta, so da var nord i sjøen. Plasserte meg mere i klynga nå. Men fikk ikke fisk. Svein fikk litt bak meg, og Julian fikk fine abborer ved siden av meg, men jeg kjente altså ikke noe. Borret meg da sørover. Hadde på en fin en, men sena røyk etterhvert. Surt. var nok abbor på over halvkiloen. Med tanke på at 1 kilo vant forrige ruta så kan man jo tenke seg hvor surt det var.

Stakk over til andre landet og der satt Evenstadligaen. Ikke lett å komme til, men fikk lagd meg ei hull 5 meter på skrå på innsiden av Anders. Dette hullet ga bra med helt ok abbor. Ble dødt igjen, så stakk i det området jeg mistet den store, men ingenting. Johnny hadde truffet bra litt utenfor meg, høyt i vannet, men fikk aldri dette med meg. Jeg endte på kun 18 fisk

Svein vant denne ruta med 1502 gram. Nr.2 var Dimman og nr.3 Nils. Jeg endte nede på 13 plass i denne ruta.

Totalt idag vant da Marius med 1+5, Dimman 2 med 4+2 og Nils 3 med 6+3. Jeg ble nr.7 med 3+13.



Resultater: http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180421Mormyshkacup.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment