Totalt antall sidevisninger

mandag 28. mai 2018

2018-04-29 Halascka Cup Arbogaån - Dag 2

Dag 2 Halascka. Jeg havnet igjen på C-seksjonen, nemlig C17. Oppstrøms kant på seksjonen og ca 60-70 meter opp til B-seksjonen. Brodern trakk min peg fra igår. Jimmi Kungsmann dro nedstrømskanten.

Var samme strøm som igår, så var igrunn bare å rigge opp det samme utstyret. Virket dødt fra start idag også. Så at det var noen som fikk noe småfisk inne ved land, så får prøve det jeg også. Fikk vippet opp 5 lauer, men det får holde. Må da være noe brasme her idag også.

Etter ca 1 time fikk jeg min første brasme, og det var en brun og fin en. På 50 grams torpedo. Fikk 3 til ganske raskt, så nå ledet jeg seksjonen godt. Kroket ennå en, men denne falt dessverre av på vei inn. Det kan jo fort brenne swimmen. Men gikk vel bare 10 min til, så fikk jeg ei brasme til.

Ble dødt igjen. Testet 35 gram til å drifte gjennom med, men ikke noe på den. Ikke noe mort i margins heller selv om naboen fikk litt der. Var igjen ca 10 min så kroket jeg ei brasme til, men den falt av. Surt. Det var igrunn alt som skjedde idag.

Dem startet å veie nederst. Jimmi hadde fått noe skimmers på slutten, men dem var for små. Han veide inn 1950 gram. Brodern på plassen min fra igår hadde ikke fått noe brasme, men fått bra med mort i margins. Godt gjort, for jeg kjente ikke en dritt i margins der igår. Han veide inn 2075 og tok over ledelsen. Esa Harala tok over ledelsen fra C19. Han fikk en par pene siste timen. Veide inn 2350 gram.

Mine 5 brasmer viste seg å veie 5475 gram, så tok seksjonen relativt komfortabelt.

Foto: Johan Tikkanen
Det hadde vært bedre fiske opp på A og B. Men kunne noen der oppe klare å komme på 1+1 eller 1+2? Viste seg at Finn E hadde fisket meget bra og veide inn 10064 gram for en seksjonseier. Han hadde jo også en 2er igår, så 1+2 og høyere vekt en meg, så han tar meg. Andrzej ble nr.2 to pegger unna Finn, på samme seksjon. Han hadde jo med seg nesten 5 kilo fra igår og plusset på 7655 idag. Så han også da på 1+2 og ennå ett knepp høyere vekt en Finn så da blir det fort han som tar det.

Og slik ble det. 1. Andrzej, 2. Finn Erik og jeg 3.

Kan vel ikke annet en å si meg fornøyd. Mere fisk oppe på A idag og da klarer jeg ikke å henge med i totalen. Føler jeg fikk relativt max ut av begge dager, så klarer ikke å se hvor jeg skulle ha kunnet hentet over 5 kilo til. Første gang i denne elva også, men tror ikke det blir siste.

Mere bilder og fullstendige resultater kan dere finne på Tikkanen sin blogg her:
http://www.tikkanennoterar.se/2018/04/resultat-halascka-open-2018.html




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment