Totalt antall sidevisninger

torsdag 7. juni 2018

2018-05-05 Kule på REMA-strekka i Rakkestadelva

Det har ikke blitt satt opp noe stevne så tidlig i meitesesongen, så da dro vi igang ei kule i Rakkestadelva, REMA-strekka. 4 stk møtte. Jeg, Tonje, Finn E og Andrzej. Vi lot Tonje sitte nedstrøms kant mens vi andre trakk. Jeg havnet nes nedstrøms, Andrzej oppstrøms meg og da FInn på kanten oppstrøms.

Rigget topp 5 plass og 2 topper på 11 meter. En flatdupp for å holde og en rund for å drifte halvfart. Ikke noe liv på kort fra start, mens dem andre som fisket lang var borti noe fisk. Så da gikk jeg ut ogeå. Først med drifteduppen for å se om det var noe flire tilstede. En meter på nedsiden av fòret nappet det, men viste seg å være brasme. Litt overraskende, men vi tar den.

Gikk da over på flatduppen. Viste seg å være noe snag hos meg, så hadde 30 cm å holde på. 50 cm som jeg måtte unngå, og så kunne jeg evt holde på nedsiden der igjen.

Fikk en og annen brasme, ikke noe flirer. Både Tonje nedstrøms og Andrzej oppstrøms fikk så si bare flire. Finn oppstrøms hadde også særs lite flire, men han også fikk bra med brasme.

Da jeg følte for å hvile plassen testet jeg mort. Kunne få 1-2 ganske pene morter, men så var det 10-30 grammere. Det holder jo ikke da det kommer opp endel brasmer, så da må man ut på 11 metern igjen.

Brasmene var leie idag. Feilkroket en hel haug, og som vanlig så mister man jo fort 9 av 10 feilkrokede. Prøvde å unngå feilkrokinger med å ha mindre overdyp, men det hjalp ikke. Test til og med å fiske oppstrøms for fòret mitt, men det hjalp heller ikke. Finn sleit med masse feilkrokinger han også, så var ikke bare meg. Veldig snodig. Fant aldri ut av hvordan jeg kunne unngå dette.

Endte på 14 brasmer og 13 mindre fisker. Men var sikkert på at Finn kom til å ta meg. Han hadde flere brasmer.

Startet innveiingen hos Tonje.

Tonje hadde 7420 gram

Jeg hadde 12.080 gram


Andrzej hadde 10.660 gram

Kulevinner Finn E hadde 13.360 gram.
Relativt fiskerik, samt en interessant og teknisk dag på REMA-strekka.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment