Totalt antall sidevisninger

søndag 17. juni 2018

2018-06-17 Lappland Dag 1 - Seksjon A Ormsjön

Klokka er allerede 21.45, så ikke tid til å skrive så mye, men litt skal dere få.

Trekkingen var i går kveld, og for dere som er venn med meg på facebook så sikkert at jeg trakk A-B-C-D. En kongetrekning om A hadde vært Ullsjön, men jå når den er Ormsjön er jeg ikke fullt så sikker.


Jeg tror gedigne Ormsjön har et veldig stort potensiale, og det vil vi jo finne ut av i løpet av uka. Dag 1 er stort sett alltid trå på alle seksjoner, så man finner ikke ut hva sjøen er god for etter første dagen.

Jeg trakk A1, og det er a kant ut mot den store delene av sjøen. Måtte jo bare være fornøyd med den trekkinga. Vi hadde forhåndsfòret med 4 appelsiner på alle pegger igår, så KAN hende fisken allerede stå midt på seksjonen, men det finner vi jo snart ut.

Fint vær før start, men gikk ikke lang tid før vinden og regnet kom.


Fisket startet og Harriet på A7, Leif på A6 og Liss på A3 fikk brasmer på lang toppknytt med en gang. Ikke lenge etterpå fikk Bergmann på A2 en vederbuk. Jeg startet med TAP og rosa hydro. Kroket en fin en jeg og med falt av på vei inn. Fisket baggerstang i stedet en stund, men ikke napp. Byttet topp på TAP så jeg fikk litt sterkere strikk og gikk ut igjen.

Gikk på ei brasme på vei ned på førte utlegget. Fikk denne, og en til litt senere. Liss hadde vel allerede 6-7 store. Harriet hadde vel også fått et par fine til. Tonje hadde vel også fått en nå, fra A5.

Men ble fort dødt. Liss fikk ei brasme på feeder etterhvert, og litt snenere fikk Bergmann ei brasme på feeder også.

Jeg fikk noen abborer og ganske pene morter på TAP, men laaagnt mellom hver fisk. Fikk etterhvert en fin veder også. Var ute å prøvde slider innimellom også, men på alle forsøk ble det kun 4 morter på dette.

50 min igjen, og Tonje startet å få brasme. 3 relativt raske, så var dem borte igjen.

Jeg endte på 3 store og 17 små til en vekt på 6360 gram. Ble kun en 3er på meg. Tonje ble 2 med 4 store og 7 abbor, vekt 6780. Liss vant med 9 store og noen små for 12940 gram



På B hadde alle fisket mort hørtes det ut som. Markström vant med 29.520. Jeg skal dit i morgen og fisker gjerne etter mort jeg, men glemmer selvsagt ikke at det er mulig å få mye brasme der også.

På C vant Bo med 24.000. Fra peg 6. Langt til høyre altså.


På D vant Roul fra peg 1. Langt venstre altså. Noen gram forran Daniel som satt på peg D3.


Etter dag 1 leder da Roul Lappland Bream Masters. 10 stk kom seg over 20 kilo idag. 3 dager igjen, så absolutt ingenting er avgjort. Spent å se hva vinnervektene blir på A i morgen. Blir det store vekter der resten av uka kan det bli hardt for meg å høyt opp, men vi får se.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment