Totalt antall sidevisninger

tirsdag 19. juni 2018

2018-06-19 Lappland Bream Masters - Dag 3 - Lävsjön C

Da er klokka 21.43, så blir vel ikke verdens lengste blogg idag heller, men litt skal dere da få høre.

Jeg skulle på C idag. igår vant dem fra C6 med 45 kilo og C3 hadde 43 kilo. Jeg ville gjerne ha 50 kilo, men iallefall over 30 kilo om jeg skl henge med i sammendraget. Var iallefall det jeg trodde i løpet av dagen.

Jeg og Tonje var sist på plass, så vi får ta til takkemed peggene som er igjen. Jeg var aller sist, men C3 lå igjen, så jeg måtte jo være fornøyd. Jamie dro C6. Tonje fikk C2.

Ikke lett å vite hva man kan forvente seg, så må vel rigge litt av alt. Visste at så si all fisk var tatt langt. Ikke noe brasme på bagger, kun mort. Og ikke noe mort inne på kortstenger. Men det kan jo endre seg.

Rigget 4 meter til mort, 1 bagger 9 til brasme, 3 forskjellige feederstenger samt ei sliderstang.

Startet på bagger, men kun mort der. Ut på feeder, men kun mort der også. Gikk over på slider og fikk noen brasmer på det. Men særs hard sidevind gjorde at det trassla litt for mye. Men fikk vel 7-8 på den før jeg la den bort. Over på feeder igjen, og var en og annen på den også nå, men mest mortnapp da. Var vel oppe i 10, og visste at Jesper, Jamie og Ørjan ikke hadde fått noe brasme borte på høye nummer. Men hørste brått at Roul var oppe i 6-7 brasmer. Ops, det hadde jeg ikke fått med meg. Tonje hadde også fått ei brasme.

Jeg og Roul fikk noen til, så begynte brått Tonje å dra bra, så hu tok innpå. Jeg og fikk endel brasmer på rad nå, mens det ble roligere hos Roul. Dem 3 på høye nummer ga opp brasma og gikk all in på mort, og dem fikk faktisk mort inn på relativt korte stenger.

Jeg kjempet på for å holde TOnje bak meg, men måtte jobbe hardt. Gikk i perioder for oss begge. 3-4 kast på rad med mortnapp, så kom det 5-6 kast på rad med brasme osv.

Jeg endte på 46 brasmer og Tonje endte på 38 stk. Snittet er nok ikke så veldig forskjellig,s  jeg bør ta det.

Kom et skikkelig regnvær rett etter vi var ferdig. Utsatte veiingen 10 min for at det værste skulle gi seg.

Dobbel regnbue rette etter vi var ferdige

Innveeing av Roul på C1. Han hadde 17.980 gram.
Tonje veide inn 25.560 gram, så da bør vel jeg ha 30 kilo vel?


Mine fisker veide 30.560 gram.
Skulle ønske jeg kom meg nærmere 50 kilo idag, men sa før start at kommer jeg meg over 30 kilo så burde jeg være med siste dagen, for da skal jeg jo i Sällsjön. Men det var før jeg fikk vite hva som skjedde på B-seksjonen idag :-O

Men først A. Micke vant der med halvpene 26.860 gram. Brodern ble nr.2 der med 6.820.

Så B. Daniel ledet jo totalt etter igår med ca 75 kilo. Men med dagens prestasjon så avgjorde han antagelig Lappland totalt, for fra B7 så banket han opp 81.780 gram i sterk vind. Meget bra fiska. Og igjen viser det seg at man ikke kan avskrive gamle monsterseksjonen B. Den kan når som helst dra opp en monstervekt. Nr.2 på B ble Chefen med 39,8 kg. Grattis Chefen, bra fiska fra B2.


På D-seksjonen så vant Liss på 43.360 fra peg 2. Dahlstrøm nr.2 med 34.560 fra peg 5. Ikke vært noen ordentlig bra vekter fra Sallsjön i år syns jeg (dag 1 - 30,5 fra D1, dag 2 - 45,2 fra D5), men får håpe det kommer i morgen. 60-70 kilo skal være fullt mulig fra den seksjonen, men virker som snittet på brasmene der i år ikke har vært like stor som tidligere år.


I totalen leder da Daniel med 157.460, og har jo mest sannsynlig avgjort allerede. Han skal på A i morgen, og kan jo risikere å kun få 3-5 kilo, men hvem skal klare å ta seg fra 65-79 kilo og opp til 160 kilo liksom? Da må det isåfall bli ny Lapplandsrekord med over 89 kilo. Skal jeg klare det, så må jeg ha 91.340 PLUSS det Daniel klarer å få opp i løpet av morgendagen på A. 

Men 2.plassen, som jeg bortimot abbonerer på her oppe er jo innen rekkevidde da. 13,2 kilo bak Micke, og han skal på C i morgen. Jeg er 11.260 bak Liss og også han skal på C. Jeg er 9,4 kilo bak Bo, og han skal på A. Marcus er 7,5 kilo forran meg og han skal på C. Bergman er 4,5 kilo forran meg og han skal også på C. Og 7de og sistemann som pr nå er forran meg, Urban, leder på meg med 600 gram og han skal være med meg på D-seksjonen i morgen.



I sidebeten om seksjonsplasseringer så leder Daniel og Liss. Begge med 1+1+2. Jeg ligger nå på 3.plass her med 1+1+3. Det står vel mellom Daniel og Liss med meg som outsider. Daniel skal på A, Liss på C og jeg på D, så alle 3 kan i prinsippet vinne sin seksjon. Da vil isåfall Daniel ta det med 1+1+1+2 og høyere vekt en Liss med samme plassiffer.

I morgen avgjøres årets Lappland, så følg med på denne siden. Daniel kommer til å ta det, men vi får uansett fiske oss ferdig først. :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment