Totalt antall sidevisninger

mandag 11. juni 2018

2018-05-19 Sensas Open i Lidan - Dag 1

Endelig en konkurranse igjen, og igjen må man til Sverige for å finne den. Sensas Lidan Open - 4-mannslag. Jeg, Krzy og Leszek var klare, men vi trengte en til. Ingen andre i Norge som ville fiske, så spurte på svenske sider. Fikk napp av Stig Borlinger, så da var vi 4 stk.

Hadde bestilt agn av Leijon i forkant og fikk dette levert på lørdag morgen. Utrolig fine mygg og jokers. Fikk jo lyst til å spise dem selv, så da må iallefall brasma ha lyst på dem også.

Leszek fisker D-seksjonen, slik han gjort dem siste åra. Samme med Krzy på C. Jeg bruker å fiske A, men Stig hadde også lyst til å fiske A, så da lot jeg han ta den. Så da blir det B-seksjonen på meg. Husker jo godt Tom Östlund hadde 39,9 kilo der på dag 2 i fjor, så mulighetene for store vekter også på B, og ikke bare A.

Valgte før jeg dro hjemmefra om å ikke ta med stenger med sneller. Skulle det være dårlig på 13 TAP, så kan jeg alltids fiske en kortplass utenfor gresset på topp 5, evt så kan jeg fiske laue på kortstenger. Var iallefall det jeg hadde som plan.

Rigget opp 3 forskjellige tackler på 13 TAP, en topp 5 til mort, selv om det var litt bekymringsfullt at det ikke var noe gress forran meg, og hadde et par lauestenger klare.

Jeg havnet på B4 og hadde en fra Balans 2 på B3 og Andrzej på B5.

La i mange baller på 13 TAP, men det aller meste var leem, så ingen fare for å overfòre. Har gjort det før i Lidan, og ikke lyst til å gjøre det igjen. Dag 1 i Lidan kan være lunefull, så kan fort være at vi må fiske etter flire og mort idag.

Startet å fiske 13, og var en og annen flire der. Da jeg følte plassen trengte hvile koppet jeg i en ball og prøvde kort, evt laue. Men viste seg at det ikke fantes en eneste fisk på kort, og så ikke tegn til laue heller. Så nå hadde jeg dessverre ingen steder å gå når 13 TAP må hviles. Ikke ble det noe bedre av han han fra Balans ovenfor meg dro brasmer omtrent fra start på feeder. Og relativt bra snitt på dem også.

Første gangen Andrzej testet slider hos seg fikk han kun en hork, men andre gangen han gikk ut fikk han også brasmer. Nå sliter jeg iallefall med tanke på at jeg kun har en plass.

Jeg endte opp med å fiske lett tackel rett etter å ha koppet for å plukke noe smått, og gikk over på grøvre tackel når brasma dukket opp. Kjempa på hele veien, men blir nok ingen seksjonsseier idag. Han ovenfor meg hadde for mange brasmer i starten på feeder.

Jeg endte på 48 småfisk og 20 "bedre" skimmers + en ål som ikke telte.

20.280 gram.
Telte ikke så slapp den tilbake før innveiing

Rett over 20 kilo holdt til en 2.plass på seksjonen. Han oppstrøms meg slo meg som jeg var redd for. Han veide inn 21.540. Ingen krise da, for konkurransen går på totalt samlet vekt og ikke på plassiffer. Så jeg ga kun fra meg ca 1 kilo.

Stig på A-seksjonen ble nest sist med 6,4 kilo. Satt vel ikke på noen favorittpeg akkurat. Sandberg vant fra "inne i skogen", peg 7, med 25.240 gram

Krzy på C trakk vel litt langt til høyre, peg 9, og fikk opp 10.025 gram derifra. Det ga han en 5.plass på seksjonen. Var under 4 kilo opp til vinneren av seksjonen, Thomas Söderlund, så ikke krisemange kilo avgitt der heller.

Leszek på D satt på peg 3. Fikk 7,6 kilo og ble nest sist. Markström vant denne seksjonen med rett over 20 kilo.

Constellation leder da lagkonken etter dag 1 med 63,3 kilo, føre Splash med 61,1 og SWEA 3 med 59,6. Var vel ikke noe stor overraskelse at det var dem 3 lagene i toppen. Vi i Acerina lå nede på 6 plass med 44,3 kilo, så kun 20 kilo opp til vinneren av dag 1. Og vi lå også forran det andre norske laget som var med, og det er jo viktig. Hehe.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment