Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. juni 2018

2018-06-09 Ca 12-timers stevne i Åkersvika, Mjøsa

Ble ikke noen ordentlig 24-timers på Åkersvika i år. Lite interesse. Men vi ble 3 stk 2-mannalag som møtte opp i 16-17 tiden og fisket 18.00 til 06.00 dagen etter. Jeg&Tonje, Tommy&Fjellis samt Artur&kompis.
Var noe mort og laue og få men ikke all verdens. Håpet på brasmer i løpet av natta, men ble lite av det også. Kl 3 dukket det opp noen få eksemplarer på peg 1 der brodern og Fjellis satt. Fjellis fikk 4 og brodern 3. Ingen av dem over 2,5 kilo. Er nok for varmt i vannet allerede så fisken er ferdig gytt og dratt ut i Mjøsa igjen.
Artur og kompis ga seg i 3-4 tiden og dro hjem, uten å veie. Brodern og Fjellis gadd heller ikke mere når det ble stille på brasma for dem igjen, så da kunne likegodt jeg og Tonje gi oss også. Heller ikke Tommy og Fjellis gadd å veie.
Jeg også Tonje veide jo såklart da. Jeg hadde ca 15,4 kilo og Tonje ca 5,5 kilo. Jeg tok med en av dem større lauene hjem for å se hva den egentlig veide. Sikkert ikke den største for gadd ikke lete etter den aboslutt største, men altså en av dem i bedre størrelse.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment