Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. juni 2018

2018-06-03 Feederstevne - Mjøsa, Espern

Dag 2 på Hamar. Fortsatt for mye vann på Fugletårnet, så blir Espern idag også. Aldri godt å vite andredagseffekten på denne strekka, men skulle jo litt til om det kunne bli noe dårligere iallefall.

Vi ble 17 stk idag, og det var jo veldig bra da.

Dette er andre stevnet i feederserien som har sin premiere i år. Første stevnet gikk på Hellerudsletta tidligere i år, og dem 2 siste er dag 1 og 2 på NM i feeder som vil gå i Mjøsa, Gjøvik senere i år.

Hele terminlista kan sees her: http://gabloggen.blogspot.com/p/terminliste-moderne-meite.html

Jeg trakk en plass lenger til høyre en igår. Altså plassen brodern hadde. Brodern trakk også en plass lenger til høyre, så han fikk Lars Roar sin plass igår. Tonje trakk på min venstre side, altså plassen jeg hadde igår. Fjellis trakk samme plass som han vant fra igår, men det er da ikke på min seksjon.

Rigget opp en 9' lettfeeder til å fiske bare noen få meter ut. Ei stang til som jeg fisket på ca 15 meter og ei siste stang som jeg fiska på ca 30 meter.

Hadde 2 forskjellige fòrtyper, men brukte kun den ene typen på alle 3 plassene fra start.

Var mort å få fra start, så helt klart bedre fisk idag enn igår. Svein og Fjellis på odden fikk bra fra start, så begynte brodern å få, så kom jeg igang også. Ble litt dårligere for brodern mens jeg fortsatte å få fisk. Men jeg klarte ikke holde tempoet til Fjellis og Svein. Virket som jeg stoppet mange fisker, for Tonje bortenfor meg fikk ikke så mange.

Måtte veksle litt mellom kortplassen og mellomplassen for å holde dem igang. Men lå kun noen få fisker bak Fjellis, som ikke er på min seksjon. Lengre inn til venstre kunne jeg ikke se dem fikk noe særlig.

Men som så ofte før på Mjøsa så forsvant fisken. Tror det henger sammen med at all fisk i Mjøsa er "jagere". Til og med laua jager på denne sjøen. Vet ikke hva dem jager på da men. Er vel dyreplankton eller noe. Og samme jager vel morten på.

Fjellis på odden fortsatte å få litt da. Men Svein bortenfor han sleit også nå. Var en periode der i time 4 tror jeg der Fjellis slo Svein 17-2.

I momanget det ble dødt gikk jeg tom for den fòrtypen jeg startet på, så gikk over på det andre. Testet lengste plassen nå ettersom dem 2 innerste ikke virket lenger. Var en og annen fisk der, men særs dårlig. Etter jeg gikk tom for førstefòret mitt til det var slutt så fikk både brodern og Tonje noen flere fisker en meg, og det hadde jo ikke skjedd tidligere i dag. Det må jeg notere meg til neste gang.

Endte på 59 fisker og dem veide tilsammen 9040 gram. Hadde ikke sett dem fått noe særlig langt bort til venstre, men Odd Henning hadde visstnok fått endel likevel. Han veide inn 4920 for en 2.plass på min seksjon. Tonje og brodern delte 3.plassen med sine 4420 gram.

9040 gram ofr seksjonsseier
På den andre seksjonen hadde jeg jo kun sett Fjellis og Svein, så klarte jeg ikke se noe mere rundt odden der. Dem holdt følge en stund, men Fjellis ville ha mest av dem 2. Men viste seg at Jonny hadde dratt bra lenger bort. Hadde også fått en Mjøs-skimmer på 1,3 kilo. Skimmeren ble ikke avgjørende da for Jonny hadde uansett vunnet ettersom han hadde 13.920 mot Fjellis sine 11.920.

Dagens resultater:


Det var også premier for totalen over 2 dager. Jonny vant med 1+1, Fjellis nr 2 med 1+2 og en høyere vekt en meg som også hadde 1+2.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment