Totalt antall sidevisninger

mandag 28. mai 2018

2018-04-22 Myskacup nr.6 av 6 - Grønsjøen, Trysil

Årets siste pilketur, og det er myskacup nr.6. Grønsjøen i Trysil. Hadde fortsatt mulighet på landslagsplass, men da må jeg gjøre det bra idag.

Første rute lå i utløpet av sjøen. Mange satte seg nesten ytterst i ruta, men jeg satte meg lengst inn mot utløpet. Borret meg 2 hull nærme nok hverandre til at jeg kunne sperre begge med ett flagg. Borret et par hull til 30 meter lenger ut, så borret jeg lengst ut i hjørnet der det skulle være 7 meter dypt, og det var det nok også. Stakk videre til der den største klynga satt, og startet å fiske her mens hulla kan lade seg litt opp. Fikk et par abborer ved siden av Ola. Ikke noe særlig drag, men klokket i mere og dro inn i hjørnet der jeg borra første hullet. Var faktisk et par småmort i det første hullet, men ikke noe i hullet ved siden av.

Ikke noe i det neste hullet og heller ikke noe i  7-metern. Fikk noen småabbor til der klynga var, men da var klynga borte. Inn igjen i hjørnet og kun en liten mort til. Tonje hadde startet å få litt 20 meter unna, og bedre morter også. Prøvde meg rundt der det ikke var sperra, men fikk ikke noe.

Testa et hull litt lengre ut, og fikk 3-4 fisker der og en av dem var på 80 gram. Men døde ut og da dro jeg videre. Ut i hjørnet igjen, og kun Kay som satt igjen der nå. Etter litt så gikk det på en kladd, fikk opp den og var nok en mort på ca 250 gram. Digg. 2-3 min senere gikk det på en kladd til, men klarte å dra av 0,06mm sena i tilslaget. Dritt. Rakk ikke så mye mere, så endte på kun 18 fisk.

Harald vant rute 1 med 1282 gram. Han satt i nærheten av Tonje langt inn mot utoset. Jeg skulle nok blitt mere inni der og ikke fartet så mye. Nr.2 ble Johnny, han hadde fått et par slike kladdmorter som også jeg hadde. Bjørn Huus ble nr.3. Kun 2 mann over 1 kilo, så var surfiske idag også. Jeg ble nr.20 og dagen var igrunn ødelagt og sjansen for VM-lag var da også spolert.



Andre rute var i innløpet. Normalt bra å fiske i innløp, men var massiv snøsmelting idag så kom uhorvelige mengder med smeltevann inn i sjøen. Dette gjorde at det strømmet så hart at vi måtte opp på minimum 4mm myska bare for å nå bunnen. Og så si ingen fisk ville jo stå i dette kalde vannet, så ble mye blænking her.

Jeg fikk en mort i et hull Dimman hadde borret og fòret. Anders hadde et hull 5 meter unna meg og han fikk opp 7-8 fisker der. Meget bra. Tonje satt på skrå innenfor meg og fikk vel opp 4 morter, men dette var kladder. Tonje vant denne ruta med 428 gram. Nr.2 ble Andsers med 286 gram og nr.3 ble Huus med 258 gram. Den morten jeg fikk veide 48 gram og ga meg en 14.plass i ruta.



Dagens resultater: http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180421Mormyshkacup.htm

Sluttresultatet i myskacupen 2018: http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180422Mormyshkacup.htm

Så da er det bare å gratulere følgende 5-6 med landslagsplass:
1. Kjell Joar
2. Cato
3. Thomas
4. Anders
5. Odd H
6. som er reserve Svein.

Jeg endte på 10 plass i cupen. Får se om det blir icerunning på meg neste år da. Skal manbli god i dette gamet så må man jo være med der verdens beste myskere møtes.

Det var siste turen på is 17/18 sesongen, så da kommer det straks blogger fra meitinga.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment