Totalt antall sidevisninger

lørdag 13. oktober 2012

2012-10-13 KM moderne meite for Acerina - Rakkestadelva, REMA

Vi var 9 stk som møtte opp i dag. Elva hadde sakte men sikkert sunket gjennom uka, og forholdene så fine ut. Tippet på ca 6 gram flat.

Vi hadde kuttet ut de 3 nederste peggene, så peg 4 var i dag peg 1. Peg 9 blir da der bekken kommer ut. Og det er den 3je borteste peggen som er ryddet der.

Jeg trakk som fjerdemann i dag, og opp av hatten kom peg 9. Oppstrøms kant.

Jeg var fornøyd med dette. Er jo borti der det normalt er mest brasme. De peggene jeg har fisket mest var dagens 7 og 8, men som sagt så hadde jeg troa på peg 9 også. Peggene langs buskene er det ofte bedre i margins etter mort.

Tøddy mente at Thomas satt på bekk-peggen på Springleague i vår, og han vant da lett med 10 kg. Nr.2 den dagen hadde visstnok 4 kg.

På peg 8 hadde jeg Fjellis, mens Spersen satt på peg 7. Nedstrøms kant satt Philip, mens Krzysztof  satt nest nederst.

Rigget opp en marginstopp til mort. La denne rett på utsiden av et gressbelte på topp 6. Deretter rigget jeg opp en Torpedo til å holde på 11 m. Startet først med 6 gram, men denne ble litt for stor, så gikk ned til 5 gram i stedet. Området var flatt og fint. Rigget også opp en 3 grams Exner Blade i 3 gram for å drifte gjennom.

Runar ropte fòring, og jeg koppet inn 3 baller med litt hamp, pinkies og casters på topp 6. Deretter koppet jeg i 4 baller med litt død maggot, casters og hamp i på 11 meter.

Loosefeedet litt pinkies på topp 6 mens jeg ventet på starten. Kastet også noen bittesmå mortfòrballer på 3 meter. Bare for å se om det kunne komme noen lauer etter hvert.

Runar ropte all-in, og vi var i gang.

Fjellis fikk en gærjøss etter ca 5 min. Så en til etter 5 min til. Så fikk han en abbor. Jeg så kun de 3 nedenfor meg pga sving på elva og en del vegetasjon på land. Kun Fjellis som fikk av oss. Etter ca 20 min, så gikk Fjellis ut, og da fikk han en abbor der ute. Da gikk jeg også ut. Hadde ikke kjent noenting inne, og kjente heller ikke noe på 11. Fisket der i 20 min. Koppet i en ball med litt oppklipt mark i, så kanskje jeg kunne få en abbor eller gærjøss også.

Gikk inn på margins igjen, men ingenting. Satt der i 20 min. Koppet da ut litt oppklipt mark der også.

Runar og Alex begynte så vidt å plukke noen lauer etter ca 1 time fiske. Jeg hadde jevnt og trutt kastet litt fòr etter laua fra start jeg og, men så ingen fisker der.

Jeg syns ikke Runar hadde fisket så mange minuttene etter laue, men han kunne rapportere om 53 lauer allerede. Så fikk vi høre at Krzy hadde fått ei brasme på TAP.

Jeg måtte brårigge opp en 3 meter til laua, og blandet også 1 kg med sloppy Sensas Ablettes Orange.  Prøvde å fòre og fiske etter laua, men fikk ikke noe. Hadde vel gått 2 timer nå, og jeg hadde ennå ikke hatt et eneste napp.

Fikk ikke noe laue på 30 min +, så da gikk jeg ut på 11 igjen, men fortsatte å fòre etter laua.

Kjente ikke noe på 11 m. Så da lagde jeg 4 nye fòrballer, med ganske mye mat i, for å prøve å sparke i gang en reaksjon.

Gikk meg en tur å pratet med Krzy. Var et helt annet fiske der nede. Masse mort i margins for han og Philip. Samt at Krzy så ut til å bare hente seg en par brasmer ute, før han gikk inn igjen.

Jeg gikk tilbake til plassen min, og da hadde Fjellis fått ei brasme på 11 m.

Satt å prøvde i 30 min til, men fortsatt ikke et eneste napp.

Runar var oppe i over 150 lauer nå. Men når jeg sa at Krzy hadde 3 brasmer, 1 feit mort og 30-40 andre morter, så la han fra seg lauestanga og prøvde på 11 m. Han hadde heller ikke noe napp der ute, så han gikk da inn å fisket laue igjen.

Jeg fikk ikke noe på laueplassen, ikke noe på marginsplassen og ikke noe på 11 m TAP. Jeg hadde IKKE ET ENESTE NAPP i dag. Det tror jeg ikke jeg har opplevd før i en slik setting.

Jeg satt helt klart i feil ende på seksjonen IGJEN. Liker ikke den vanen det begynner å bli.

Krzy vant rimelig suverent i dag, med 5880 gram. Nr.2 ble Philip på 2920 gram.

Fullstendige resultater fra dagen finner dere her: http://sfk-acerina.blogspot.no/2012/10/2012-10-13-resultater-km-acerina.html
Bilde av vinnerfangsten:
Bilde av topp 3:
Da fikk Krzy første napp i Acerina sin nye vandrepokal på KM. Denne må vinnes 5 ganger for å kunne få den til odel og eie. For hvert år vil det bli gravert inn dato, navn på vinneren, stedet vi fisket og vinnervekta. Tipper vandrepokalen vil gå i 20 år, men vi får se...

Nye tak i morgen. WL nr.1 på Harstadsjøen. Så får vi se om laua er inne, eller om det blir å fiske mort i margins, og kanskje noen skimmers ute mot slutten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment