Totalt antall sidevisninger

lørdag 1. mars 2014

2014-03-01 Fortsatt teoretisk mulighet for NM, men...

Det er vel fortsatt teoretisk mulig å få til et NM, men få dager å velge på. Føler ikke at det kan taes noe til helga, for da blir det litt vel kort varslingstid. Neste helg er det Nordisk, og dem har jo da sin prøvekonkurranse på fredag, og selve nordisk går på lørdag 15.mars.

Så søndag 16.mars er den eneste datoen jeg personlig ser for meg at vi skal kunne få til et NM. Og da må det isåfall bli både lag-NM og individuelt NM på samme dagen. Forbundet har sagt at skal det bli noe NM i år, så må vi garantere at det ikke skal bli en ny avlysning.

22-23 mars føler jeg blir for sent for å finne en sikker is. For vi må jo ha en noenlunde størrelse på sjøen. Og værmeldingen neste 10 dager sier 4-5-6 varmegrader hver eneste dag.

Ulempen med 16.mars er jo at alle dem som representerer landet vårt i Nordisk har et tett program hele den 15.mars. Nordisk avsluttes jo med en bankett med premieutdeling, god mat og godt drikke. Dem vil jo da ikke ha noen muligheter til å forberede seg til NM allerede tidlig morgenen etter.

Så jeg tror vi bare må se nederlaget i øynene og slå fast at det det ikke blir noe NM i år. Trist men sant.

Så med disse ord gir jeg personlig opp med tanke på å få til et NM på denne årets is.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment