Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. april 2014

2014-04-12 Isfiskekonkurranse på Langvatnet, Snertingdal

Dette er stevne nr.1 av 2 i Snertingdalscupen. Aldri vært her før, men var snakk om vekter opp mot 8-9 kilo, og snitt på abboren på 70-80 gram. Og denne sjøen skulle være hakket bedre en morgendagens sjø som heter Abbortjernet. Snertingdalscupen avgjøres på poeng.

Vi var dem vanlig 4 fra AFK Acerina som dro oppover. Jeg, Tonje, Christer og Jan Morten. Kjersti og Jim skulle også oppover, så Kjersti booket 3 dobbelteom for oss på et hotell i Gjøvik. Takk for det Kjersti.

Det var 63 som møtte til start i dag, og det var visstnok rekord oppå her. Er jo en relativt liten sjø, så kanskje greit at det ikke er mere en 60 stk som møter heller. Sjøen er vel ca 1,1 km lang og på det bredeste ca 300 meter.

Jeg hadde ikke fått studert sjøen i forkant på gulesider heller, så ante ikke hvor jeg ville starte. Så relativt fin ut i starten her, så valgte å bare starte her. Satt folk jevnt og trutt langs land alle steder. Ingen store klynger, så var vel normalt ikke noen veldig hotspots på sjøen.

Borret meg en 4-5 hull før jeg kjente noe. Fikk en par-tre på tafsen. Greie fisker på 70-100 gram. Testet etterpå med myska, og beit på det også, men da var det kun 15-20 grams fisk, så gikk fra hullet.

Borret meg videre utover i sjøen. Prøvde både grunt og dypt, men virket som fisken ville stå på kantene mellom 3 og 4 meter. Passerte Arvid Andersen. Han satt å dro relativt bra i 2 hull. Gikk bare frem og tilbake til dem. 4-5 i det ene hullet, så bytte for å ta 4-5 i det andre hullet, og så tilbake igjen. Jeg fikk ikke noe i nærheten av han, så måtte jo bare borre videre for å prøve å finne min egen fisk.

Litt lengre frem på sjøen og lengre ut mot midten så oberverte jeg Skårud, Kolstad og Odd Henning som satt å dro ganske bra. Det ser jo ut som jeg er vaksinert mot å finne noe fisk i år, så følte ikke noe annet valg en å borre meg i retning dem. Fikk litt fisk når jeg var på 10 meter fra Skårud. Han borret seg etter hvert 7-8 meter bakover igjen, og da var jeg frekk nok til å borre på 5 meters avstand til hans hull. Fikk en 8-10 fisker der, og var dagens beste hull så langt.

Døde ut, og da borret jeg bare 5 meter unna mitt eget hull igjen, og der traff jeg ennå bedre. Fikk vel lurt opp 1n 12-15 fisker der før det døde. Fant ikke noe mere fisk rundt, så borret videre utover i sjøen, men 8-10 bomhull på rad. Var ikke lenge igjen av konkurransen heller. Valgte å fiske siste 20 minutter i omrpdet jeg hadde fått relativt bra, men var bare en par slengere å få og tiden rant ut.

Kom inn igjen og hørte om flere som hadde fått veldig bra i starten. Første timen. Etter det hadde dem fleste slitt. Ulsrudstuen hadde visstnok 6 kilo første timen. Kenneth pratet på 80 fisker første timen. Christer hadde også fått tett på 4 kilo første timen.

Vant gjorde Kenneth med sine 9490 gram. Odd Henning var nr.2 i HS, og Christer ble nr.3 i HS. Suveren vinner i HV, og nr.2 totalt ble Ulsrudstuen på 9270 gram.

Mine fisker veide 3300 gram, og det ga meg en 11 plass i HS. Ikke bra nok selvsagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment