Totalt antall sidevisninger

tirsdag 20. mars 2018

2018-02-25 FM Østfold - Lundebyvannet

Siste søndag i februar... Det skulle tilsi FM i isfiske det. Klubben vår, SFK Acerina hadde søkt om å få arrangere på Lundebyvannet og vi ble tildelt stevnet. 42 deltakere stilte til start, og det er noenlunde som forventet i Østfold.

Jeg var regjerende fylkesmester ettersom jeg vant FM på Øyeren ved Lund gård i fjor. Hadde jo ikke lyst til å gi fra meg den tittelen, så her skulle det kjempes med nebb og klør i fulle 4 timer.

Har en 4-5 plasser som jeg liker utpå her. Ville se an hvor folk gikk og ut fra det bestemme hvilke av dem 4-5 plassene jeg selv skulle starte på. Var få som gikk til den plassen jeg hadde aller mest lyst til å starte, så da ble det til å starte der. Fikk med meg Fredrik og Lennart dit, men det går bra.

Fikk 18 fisk i første hullet, så det var jo bra. Småfisk, men på Lundeby tar man det man kan, for ikke alltid det er mye over 1 kilo i vinnervekt her. Men med en såpass start så visste jeg jo allerede at jeg må nok over 2 kilo for å vinne idag. Var særs lite ellers å få på denne plassen, så borret meg i retning plass nr.2. Fikk et par fisk på en odde der, men bare å fortsette.

Lennart var også her nå. Hadde fått noen få små. Kom til et område der det beit litt. Fikk en og annen større fisk også. Beit best der det var mindre snø på isen. Testet myskaen også, og fikk noen i gamle hull med den. Begynte å få en og annen kladd når jeg slapp ned myskaen i tillegg. 2-3 hg.

Så dem sto der, men ville ikke ta pimpel. Hadde endel gamle hull her nå så valgte å gå runde på runde å fiske gamle hull. Fikk ennå en fisk som nærmet seg halvkiloen. Mistet en stor en til også. Hadde kommet meg over 2 kilo nå, så ny target ble 3 kilo.

Ble gående rundt på dette området ut dagen. Ble litt dårligere på slutten. Eskild kom også nå. Han hadde omtrent borret sjøen rundt idag. Men hadde plukket brukbart, så han var faktisk 3-4 fisker forran meg i antall. Hadde også fått en og annen halvkladd, så han blir nok farlig da. Han prøvde et gammelhull 7-8 meter utenfor meg og akkurat i det han skulle gå så dro det til i stikka hans. Fikk en fisk på nærmere halvkiloen. Var jo den jeg letet etter det. Visste dem sto i nærheten. Da han fikk den og jeg kun fikk noen små til så ville jeg ikke klare å slå Eskild idag.

Konkurransen var slutt og jeg endte på 2540 gram. Det var forsåvidt bra, men Eskild satte meg på plass idag med sine 3190 gram. Viste seg at han vant med det og jeg ble nr.2. Nr.3 idag ble Bentis med 1930 gram. Så trippel Acerina i topp på FM.

Dagens stevnet fungerte også som FM for lag. Også det ble det trippel Acerina. Jeg var på Acerina sitt 2.lag sammen med Tonje og Fredrik, og det var vi som tok gullet i FM lag, med 5765 gram. Acerina sitt 1.lag med Bentis, FAFO og Christer ble nr.2 med 4865 og Acerina sitt 3je lag bestående av Eskild, Lennart og Kent ble nr.3 med 4830. Kun 35 gram som skilte dem 2 lagene altså.

Fullstendige resultater fra dagen finnes her: http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180225Lundebyvannet.htm

Topp3 individuelt:


Topp 3 lag:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment