Totalt antall sidevisninger

onsdag 2. januar 2013

2013-01-01 Kule på Lyseren

Etter alt regnværet siste par døgna, så ble det ikke noen tur på Floa i Fredrikstad som planlagt. Håvard hadde vært innom der å tittet, og vannfargen var som antatt, kakao. Abbor jager ved hjelp av øynene, så når dem ikke ser noe, så er det også veldig lite fisk å få.

Håndtaket på Mora Nova borret mitt ble jo helt ødelagt i går, så tok med meg det gamle Rantanen-borret mitt. Og tok også med den gamle Rantanen til Tonje i tilfelle skjæret på mitt var dårlig. Fikk da øye på 130mm Mora Nova borret jeg vant på NM på Vingersjøen. Tok en kjapp titt inne i pappesken, og der lå det jo et flunka nytt håndtak. Visste ikke om 130mm og 115 mm passet om hverandre, men heiv det med i bilen så fikk jeg teste når jeg kom frem. Håndtaket viste seg å passe perfekt, så da har jeg plutselig en nesten nytt borr igjen. Så da får jeg se om jeg kjøper meg et nytt et på Skrukkeli, eller om jeg venter til det dukker opp noe Titanborr etter hvert.

Så da ble det bestemt at vi tok ei kule på Lyseren i stedet. Vi avtalte å fiske fra 11 til 15. Jeg og Tonje var på plass ca kl 10, og da hadde det allerede kommet 4 stk. Tæbø, Runar Haug, Terje J og Kent. Litt etterpå dukket FAFO og Christer opp. Rett etter dem kom Håvard. Så kom bilen fra Vestfold med Remi, Luci og Svenn. Og til sist kom Jim og Kjersti. Totalt 14 mann med på kula. 100 kr fra hver, og premiering til topp 3.

Vi gikk ut kl 10.45, og hadde 15 min utgangstid. Jeg kom frem til der jeg ville fiske 11.08. Denne plassen ga bra med fisk for noen uker siden, men ga dessverre kun noen få i dag. Stakk videre innover i ei vik og prøvde den blå brygga som en kompis fikk bra ved for noen uker siden. Særs lite fisk her og. Testet innerst i denne vika, og plukket litt hektosfisk her, men ikke nok til at det var verdt å bli sittende for lenge.

Stakk gjennom et sund, og inn i ei ny vik. Testet fjellveggen. Denne bruker alltid å gi 2 kilo, men Christer og FAFO hadde vært her dagen før, så jeg klarte kun å få 1 fisk her. (Dem hadde fått bra der i går). Videre ut på odden rett bortenfor. Denne odden bruker også å gi 2 kg minimum, men fikk vel bare 3-4 fisker her. Hvorav en av dem var 3 hg. Denne plassen hadde dem også fisket i går og fått bra.

Går rundt odden og prøver på utsiden av landet. Kommer til en plass jeg hadde bra på NC’n i fjor, men bare noen strøfisker her og. Fortsetter bortover landet, og plukker en og annen, men finner ikke noe sted med drag. Kommer etter hvert bort til ei strekke som ofte gir en 5-15 fisk i alle hull. Men ikke i dag. Hadde vel noen hull med 10 + fisker i, men fisket var ikke seg selv her heller.

Tiden ebber etter hvert ut for meg. Slang sekken på ryggen 5 minutter før slutt og ruslet innover. Trodde jeg ville trenge den ekstra tiden for å rekke inn på 30 min. Men kom frem til bilene i grei tid, så sånn sett i ettertid, så kunne jeg ha fisket siste 5.

Endte opp med 180 fisker, som veide 8270 gram. Snitt på 45,94 gram.

 
Rart å tenke på at man føler man nesten ikke får noenting, men alikevel ender opp med nesten 200 fisk og over 8 kg. Men slik er Lyseren. Man vet potensialet der, og må bare jage på etter fisk som er i støtet.

Når jeg ser hva dem andre har fått, så gjorde jeg rett i å lete videre også, for min vekt ga meg bare en 5.plass. Hadde fjellveggen og odden ikke vært fisket dagen før, så kunne jeg nok plusset på 4 kg, og da hadde jeg hatt 12270. Og det ville ha gitt meg en grei 2.plass. Men slik er fiskinga innimellom. J

Fikk testet de nye broddene for andre dag på rad, og de fungerer fortsatt helt optimalt for meg.


Slik ble dagens resultater:

1.       Christer               13680gr

2.       Remi A.               12000gr

3.       Jan Morten        11120gr

4.       Svenn                  10700gr

5.       Niklas                   8270gr

6.       Luci                       7580gr

7.       Kjersti                  6380gr

8.       Jim                        6270gr

9.       Håvard                 5760gr

10.   Tonje                   5300gr

11.   Kent                     5000gr

12.   Tæbø                   3600gr

13.   Runar H.              1470gr

14.   Terje J                    860gr

Så da gjenstår det vel bare å gratulere Christer med kuleseier i dag, og 700 kr rikere. Remi tok 2.plassen og fikk 400 kr, og Jan Morten 3.plass og fikk 300 kr.

I morgen er det jobb, og det skal faktisk bli helt greit nå. J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment