Totalt antall sidevisninger

lørdag 26. januar 2013

2013-01-26 Klubbmesterskap isfiske SFK Acerina - Kløsa

Vi ble 12 stk til start i dag. Snødde og var 3-4 minusgrader. 30 min ut, fiske 10 til 14 og 45 min inn igjen. Vi bestemte at vi skulle premiere topp 3, samt at vinneren selvsagt får vandrepokalen for 1 år.

Jeg lå i front utover, og kom frem til der jeg skulle starte etter 27 minutter. Var 3 andre i den store vika inn til høyre nede i enden. Lennart startet rundt 100 meter lengre ut en meg. Jeg startet der jeg fikk en 2hg forrige gang jeg var her. Men var ikke noe fisk her nå. Begynte å få litt fisk når jeg kom litt innover i den lille vika jeg startet i. Men syns snittet var dårlig.

Rotet rundt noen skjær som har levert bra før, men var ingenting der nå. Lennart hadde også var innom der allerede, og 20 meter mellom hullene forteller at han ikke fikk noe der heller.

Så at Lennart begynte å nærme seg et sund som leverte bra sist. Grunt der, men var bra snitt sist. Før han var ferdig i vika si, så løp jeg til dette sundet. I første hullet der fikk jeg 6 fisker. 3-4 brukbare og en par små. Borret et hull 5 meter lengre inn i sundet, og fikk vel 3-4 fisker til der. Lennart borret forbi meg på utsiden uten å få noe. Jeg lagde vel totalt 10-12 hull inne i dette sundet, og hadde vel fisk i alle. Men de innerste på grunt vann fikk jeg bare 1 fisk i hullene, men dem var til gjengjeld 50 gram, så syns det var verdt det.

Stakk etter hvert videre, og satte meg på utsiden av en odden. Og det er et skjær til på utsiden der. Lennart hadde gjort noen hull her, og borret rundt skjæret. Men han hadde allerede forsvunnet innover i ei stor vik.

Første hullet jeg lagde her fikk jeg 5-6 fisk, og det var brukbart snitt. Borret 5 meter lengre ut, og fikk vel 5 til der. Ennå et hull utenfor og nye 5 fisker. Nå tenkte jeg at jeg hadde lagd gullegget. Terje kom fra odden på andre siden av den store vika. Han sto 1 min og pratet med meg. Jeg hadde vel 60-70 fisk da, og han tippet han hadde 20 stk. Han gikk og satte seg 20 meter lengre inn i vika en meg.

Jeg fikk fikk i ett hull til lengre ut, så ble det dødt. Prøvde på begge sider, og lengre inn, men fisken var forsvunnet som dugg for solen. Dritt. Trodde jeg hadde noe bra pågang. Hadde vel fisket i ca 2t 30 min nå.

Borret på innsiden av der Terje satte seg. Ingenting. Terje fikk litt fisk på både 3krok og tafs så jeg. Hadde 2 hull med 1 fisk i hver på bortsiden av han. Lennart så jeg ikke noe til, så han hadde tydeligvis truffet på inne i den vika. Han hadde bare 15 fisker når han passerte meg sa han. Men jeg ville ikke stikke inn til Lennart og forstyrre han. Treffer han på KriKo inni der, så fortjener han å få den fisken for seg selv.

Jeg borret utover i vika igjen. Fikk en par fisker mellom skjæret og odden. Noe måtte gjøres. Dro på halvKriKo på utsiden av de småholmene jeg hadde startet. Veldig ujevn bunn der. Likte meg ikke der, så ble bare 3 hull.

Stakk gjennom sundet og inn der jeg hadde startet. Var jo litt fisk der før idag, selv om det var dårlig snitt. Men ingenting. Fikk 1 i ene hullet det.

Videre gjennom ett nytt sund og borret litt inne på et grunt område. 1 fisk til. 40 grammer. Men ikke noe på de 2 hullene rundt. Borret mellom de 2 små skjærene som ligger inni der. Hverken jeg eller Lennart hadde prøvd her på første runden i dag. Fikk ikke noe i første hullet, men fikk i andre hullet. Var kun 30 min igjen nå. Så jeg hadde hatt en særdeles dårlig time mellom 2t 30min og 3t 30min. I det hullet jeg traff der, så fikk jeg 8-10 fisker, og flere av dem var rundt 50 gram. Vær så snill at det er mere drag rundt her og da. Borret 5 meter lengre ut, og fikk en 8-10 her og, men nå bare 15 grammere. Borret 4 hull til i området, men ingen flere fisker. Dritt!

10 minutter igjen. Er bare 100 meter bort til det grunne sundet der jeg hadde bygd mesteparten av vekta mi i dag. Bestemte meg for å løpe bort dit og fiske myska i gamle hull siste 10 min.

Første hullet der fikk jeg vel først 2 greie, så 3 små. Neste hullet 1 brukbar fisk. Neste hull 2 brukbare fisker. 1 min igjen. Tok stikka i hånda og satte meg på kne i neste hull. 1 fisk til. 50 gram. Et siste hull og en 50 grammer til. Var fortsatt 5-6 hull til der som jeg antagelig hadde fått fisk i. Skulle nok ha driti å borre dem 4 bomhullene 15 min tidligere. Men slik er jo fiskinga.

Endte på 120 fisker. Og tippa 2,5-3,0 kg i vekt.

Gikk inn Lennart og Håvard på vei inn. Lennart hadde 100 fisker, og største på ca 120 gram. Han hadde altså fått ca 85 fisker inne i den vika der. På pimpel, så da kunne vel snittet fort være bra. Han tippet han hadde 3-3,5 kg.

Håvard hadde 80 fisker. Mesteparten innerst i ei vik i vika. Det kan jo være en spennende plass å prøve for meg. Ligger jo ikke langt fra det området jeg starter i på denne sjøen.

Kom inn til land, og alle de andre var inne alt. Dem hadde allrede veid, og Arild ledet på ca 2,7 kg. Ville bli jevnt mot meg den ledervekta.

Runar hadde veid på 25 kg Samson, og ettersom det ville bli bare noen gram som skilte noen av oss, så tok vi omveiing på alle med 10 kg Samsonen min.

Jeg veide inn min pose til 2670. Det gir et snitt på 22,25 gram. Overrasket over at det ikke var mere. Men var nok de 30 første fiskene mine som dro ned. Dem snittet nok ikke mere en 15 gram.

Arild veide inn etter meg, og han fikk 2690 på sine 134 fisker.

Men jeg tippet at Lennart ville ha mere en dette. Han hadde nå kommet i land. Hans 97 fisker veide 3050 gram, og med det ble han årets klubbmester i isfiske. Grattis Lennart!

Slik gikk det med resten:

Topp 3 i dag:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment