Totalt antall sidevisninger

søndag 27. januar 2013

2013-01-27 Norgescup nr.4 - Skumsjøen

Studerte litt resultater fra tidligere år igår kveld.

15.jan 2011 – 3685gr nr.2 3090gr

19.des 2010 – 2995
I tillegg hadde jeg lest en rapport Odd H hadde skrevet, og det virket som det var ennå dårligere der i år en tidligere år.

Så for meg at vinnervekten ville bli mellom 3 og 3,5 kg. Og det ville være ca 100 fisker. Så det var target-antallet mitt i dag.

Jeg, Tonje, Jan Morten og Christer kjørte med min bil fra Christer kl 07.00. Var fremme som planlagt kl 09.30. 1 time før utgang. Dem vanlige rutinene før start. Kle på seg, sjekke agnboks, på med ispigger etc etc.

Kom frem der jeg bruker å starte 5 minutter før start. Brodern satte seg litt på utsiden. Hadde en par lokale forran meg. Atle satt rett bak meg, Sjøli bak der igjen. Dag E satte seg på undervannsplatået.

Første 2 hulla ble bomhull. 3je hullet fikk jeg 4 fisker. Så 5 nye bomhull. Før jeg fikk 3 hull på rad med 1-3 fisker i. Alt på myska. Atle som satt bak meg fikk en del fisk på tafsen. Litt uvanlig med såpass bra fiske på tafs, men satte det på kvota over at han antagelig hadde truffet en ok stim rett i hodet.

Etter 1 time hadde jeg 33 fisker og var greit i rute til 100 fisker. Jeg var fornøyd så langt.

Den midtre timen sleit jeg mere. Fikk noe i gamle hull, og noe i nye hull. Men fant aldri helt ut av abboren. Ikke sto den så grunt som den normalt gjør. Fikk noe grunt, men mere ute på ca 2 meter. Fikk en del av abborene ved å holde rolig 5 cm over bunn. Fikk også en del på risting opp til 10 cm. Men fikk også noen 60-70 cm over bunn. Fikk også noen på vei ned i dem beste hullene.

Etter 2 timer hadde jeg ikke mere en 45-50 fisker, så lå nå bak skjema til 100.

Når det var igjen ca 40 minutter eller noe, så kommer Dag E sør ifra. Han kunne fortelle om at Magne fikk brukbart på tafsen, så Dag E hadde gått over til tafs han også. Dag E hadde da 80 fisker, og jeg hadde 61.

I det hullet jeg satt når Dag E kom, var mitt beste hull i dag. Hadde mellom 15 og 20 fisker der. Ble til at jeg fisket gamle hull ut dagen, og 5 sekunder før sluttskuddene så klikket jeg på telleren en siste gang, og da sto den på 100 blank. Digg! Nådde målet mitt og var igrunn veldig fornøyd. Dag E hadde også havnet på 100 blank.

Traff på brodern og han kunne fortelle om at junioren fra Kongsvinger, Iver Granlund hadde fått 40 fisker i første hullet. Det var MYYYE syns jeg. Kan jeg ha feilvurdert?

Gikk innover, og hører at Kjersti hadde mellom 3 og 4 kg. Så hørte jeg at Christer hadde 140 fisker, og han tippet på et snitt mellom 35 og 40 gram. Jeg så hvor høyt mine fisker bygde i sekken min og tippet på et sted mellom 3 og 3,3 for mine fisker.

Gikk forbi Hesmyr, og han hadde dårlig sa han. Bare 3,5 eller noe. Bare 3,5? Hva skjer a? Det var jo vinnervekta i fjor. Han fortalte at Luci hadde et sted mellom 4 og 5 kg. Og Luci hadde også fått en abbor på 1295 gram på mysken med 0,08mm sene. Sinnsykt rå prestasjon. Grattis med å klare å få opp den Luci.

Christer fortalte at han så at Tom E hadde most han. Tom Erling hadde flere ganger vært oppe å slått floka pga av kulda, men når han fisket, så fisket han helt rått. Den mannen er en dyktig fisker. Og nesten ustoppelig på Skumsjøen.

Mine 100 fisker veide 3010 gram. Snitt på 30,1.

Det hold ingen steder. Hadde jeg bare fått noen hint. Men vi som satt i det området trodde jo at vi fisket greit. Fornøyd med eget fiske i dag, men ikke fornøyd med resultatet selvsagt.

Ute av Knockout cupen, og ikke sjans på nordisk lenger.

Slik gikk det i Knock Out’en:

1 kommentar:

  1. Hmm !

    Synd att du inte hörde av dig Nicklas, tror att jag kan har gett dig några "råd" angående den "skumma" sjön Vet att NM-laget från Sverige lyckades ganska bra där när "Farbror Storm" lade näsan i blöt ;) Hae't Gött !

    SvarSlett

Post Comment