Totalt antall sidevisninger

onsdag 16. januar 2013

2013-01-16 Onsdagspimpel på Bergsjön

Ble jeg og Lennart som dro på denne onsdagspimpelen fra SFK Acerina denne uka. Jeg møtte han på Ramstad kl 06.55, og vi tok hans bil videre derifra. Vi var fremme kl 08.25 og var vel bil nr.3. Altså relativt tidlig.


Dukket etter hvert opp 36 stykker. Samme antall som vi også var forrige onsdag.

Kalle hadde sitt vanlige opprop, og vi satte kursen utover på sjøen. 

Brodern hadde truffet bra norsabborfiske helt på slutten da han var på konkurranse her i fjor, så jeg valgte å bli med han til den plassen. Er store områder å lete på, så virket som brodern syns det var greit at vi ble 2 stk der.

Allerede i andre hullet var jeg i kontakt med fisk. Fikk en 250 grammer. Deilig start på dagen. Gikk en 6-7 hull til før jeg kjente mere fisk, og i det hullet fikk jeg 2 stk rundt 100 gram. Brodern kjente ikke noe før i sitt ca 15de hull. Der fikk han 12 relativt små abbor. Snitt på 30-40 gram eller noe.
Fikk 1-2 abbor her og der. Absolutt ikke drag, men ettersom det var grei snittvekt på fisken, så ble det da litt vekt av det. Merket ofte at fisken ikke tok på min 55mm Brum før jeg nesten var i ferd med å forlate hullet. Altså etter 2-3 minutter i hullet.

Borret på nordsiden av det feltet brodern hadde borret på, og plutselig traff jeg bedre. Dem støtet som bare det i pilken, og over 1 meter over bunn. Jeg sa til brodern at jeg hadde truffet nors, og ba han komme bort. Jeg fikk vel 1 stk 250 grammer og 5-6 stk 70-120 grammere i det hullet før den plutselig var forduftet igjen.

Brodern fikk litt i nærheten av meg, men bare de vanlige 2-3 fiskene. Var bare å fortsette å lete. Borret rundt omkring. Nærme sivet, 30 meter fra sivet, 100 meter fra sivet. Sleit med å finne noe særlig.

Borret inne ved sivet mellom der jeg traff nors og der brodern hadde borret rosa si. Både jeg og bror traff greit her. Men var små fisk. Snitt på 30-40 gram. Men tror vi hadde en 20 raske hver seg på den lille rosa.

Fortsatte og borre rundt omkring, men var bare 1-2 her og der. Jeg testet den gamle norshullet mitt en gang til, og fikk en 2hg + 4 litt mindre i det gamle hullet. Men brodern ville spare de gamle hullene til siste halvtimen, så vi stakk og borret videre rundt omkring uten å finne noe særlig.

Halvtime igjen, og brodern startet å fiske gamle hull. Jeg prøvde også 4-5 gamle hull, men fikk ikke noe, så jeg fortsatte og borre nye hull. Brodern fikk fisk i 6-7 gamle hull, og det var vel bare 3 hull han ikke fikk fisk i. Jeg traff på litt nærme sivet igjen, men var mest 20-30 grammere, med en og annen 50-60 grammer innimellom. Tror jeg fikk 20-25 fisker i de 2 siste hullene.

20 sekunder før slutt, så så jeg at brodern fikk en 3 hektos. Og jeg viste han hadde plukket en og annen hektosfisk i dem andre gamle hullene. Men jeg følte jeg hadde mere en han i dag alikevel.
Konkurransen ble slutt, og vi satte kursen innover til start igjen.

Jeg endte på 96 fisker og 5966 gram. Snitt på 62,14 gram




Brodern hadde rundt 75 fisker tror jeg, og det veide 5110 gram.

Så at Åge R satt og tellet fisken sin, og det var mange. Småfisk, men så at det sto høyt i posen hans. Han kom til 290 fisker. Han hadde fisket tafs i dag, og sittet i fisk hele tiden. Han vant stevnet individuellt i dag med 6290 gram.

Som vanlig trakk vi kort om hvem vi havnet på 2-mannslag med, og jeg trakk spar 2. Viste seg at jeg trakk sammen med Bjørn Skogseth. Og han hadde 2280 gram, så til sammen hadde vi 8246 gram. Åge R trakk sammen med Erik Tjernsmo. Og Erik hadde 2088 gram. Så dem hadde tilsammen 8378 gram. Ble ganske jevnt og spennende, men Åge R og Erik T. dro det lengste strået. Med 132 gram mere en meg og Bjørn.


Fullstendige resultater fra dagen kan sees her: http://www.sfktrekroken.se/wp-content/uploads/2015/08/20130116-Onsdagspimpel-p%C3%A5-Bergsj%C3%B6n.pdf

Kalle hadde en ganske hektisk dag. Glemt av koffert, besøk av Sveriges radio, og måtte komme til unnsetning i en trafikkulykke. Dagens hans kan leses her: http://teamvidarssafir.blogspot.no/2013/01/dagens-onsdagspimpel-resultat-mm.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment