Totalt antall sidevisninger

lørdag 12. januar 2013

2013-01-12 Pimpeltävling på Mellan-Svan


Brodern og Fjellis hadde vært på Mellan-Svan på en onsdagspimpel i fjor. Dem hadde da gått helt i sør, og gått 3 timer så si uten fisk. Brodern hadde fått 98 fisker siste timen og endte opp med ca 2,6 kg.

Vi ble 10 stk fra Østfold i dag. Jeg og Tonje i min bil. Bård, Christer og Jan Morten i Bård sin bil. Terje og Jack i Terje sin bil. Og Tæbø, Kent og Runar Haug i Tæbø sin bil. I det jeg passerte Ørje så slo plutselig 3 varsellamper seg på i dashbordet. Et orange tegn av motoren, et orange tegn som det sto VSC og et orange tegn som det sto TRC off. Tonje slo det opp i instruksjonsboka, og det sto noe om at det var noe feil med elektronikken i motoren. Så lenge det er orange, så kjørte jeg bare videre, så får jeg fikse den på mandag.

Var en rar tur videre. Bilen reagerte ikke på gasspedalen. På flata klarte jeg å ligge i 100 km/t, men når jeg kom i oppoverbakker, så sank farten ned til 50-60 km/t. litt spes å kjøre i 50 på 90-vei, men men…

Kom frem til kl 08.30 som jeg ønsket, og vi ble vel ca 30 startende i dag. 14 av dem fra Norge.
Jeg tenkte å safe og bli med brodern dit han avsluttet i fjor. Men Christer ønsket at jeg skulle bli med på Norsjaging i nord. Jaja, safet en del konkurranser på rad nå, så da ble jeg med Christer nordover da.

Christer satte seg ved høyspenten, mens jeg gikk 200 meter lenger nord. Finn Erik og Jan Morten satte seg også i nærheten av Christer. Og Kent var også med i nord, men satte seg under høyspenten på andre siden.

Satte meg 5 meter utenfor sivet. Tok på tafs etter 1 sekund. Kastet vekk tafsen og nedi med pimpel, men det ville den ikke ha. Nedi med tafsen igjen, og fikk 3 til med en gang. Og fikk også en fjerde, og det var en hektosfisk. De 4 første var jo slike små 17-18 grammere.

Borret 7-8 hull i nærheten, men fikk bare 3 små til på de hullene. Borret meg sørover, og kom etter hvert rundt en odde slik at jeg så dem som satt lenger sør. Da hadde Christer allerede byttet side av sjøen, og Finn Erik var på vei oppover mot meg.

Finn Erik gikk forbi meg på vei nordover og over på andre siden. Han hadde 4 små. Jeg byttet også side da. Hadde Christer 300 meter lengre sør en meg, og Finn satt en 200 meter lenger nord. Jeg borret meg nordover. Kom til ei lita vik, og der fikk jeg noen små. Borret rundt omkring i vika. Både langs land, og lengre ut fra landet. Hadde vel rundt 30 fisker når jeg var ferdig i vika. Bare småfisk.
Borret noen sporadiske hull nordover. Finn hadde jo allerede borret oppover her. Både jeg og Finn fikk litt fisk når vi var oppe i enden. Finn på pimpel, mens jeg fisket tafs. Men var fortsatt bare småfisk. Lå ei lita øy oppi der også. Fikk en 4-5 fisker i ene hullet der, men så gikk det på ei 4 hg gjedde. Fikk opp denne, men da ble dette hullet dødt.

Fortsatte å fiske sørover langs veien. Gikk over til pimpel nå. Og fikk en abbor på den. Fikk 2 abbor i neste hullet. Men så kom det ei gjedde igjen. 4 hg den og. 3-4 hull uten å kjenne noe, så gikk det på ennå ei gjedde. 6-7 hg denne gangen.

Finn startet å borre litt tettere. Jeg var plutselig 100 meter forran han. Og konkurransen var snart over. Så kom Finn ned til meg for å lage seg et siste hull. Han hadde fått en hektosfisk der han ble sittende å fiske litt ekstra.

Jeg endte opp med 61 fisker og 1282 gram. Snitt på ca 21,01 gram.

Det hold jo ingensteder såklart. Brodern hadde også 61 fisker, men han hadde kun norsabbor. Og han veide inn ca 6529 gram. Snitt på 107,03 gram.

Christer hadde fått en hektosfisk tidlig, og også fått en 3hg etter hvert. Han hadde også et hull med 40 fisker i, men disse var små så han hadde bare  borret videre. Siste 2 timene hadde han nesten ikke fått en fisk tror jeg. Men han hadde da over 3kg fisk og ble nr.4 i HS med det i dag.

Hadde blitt tatt en del store abborer i dag. Flere over kiloen, og en på 1566 gram. Den kan du se bilde av her: http://teamvidarssafir.blogspot.no/2013/01/2-personrekord-sattes-i-dag-pa-mellan.html



Tommy vant totalt idag med 61 fisker og ca 6,5 kg. Grattis brodern!
Ligger endel bilder etc fra dagen på denne linken: http://teamvidarssafir.blogspot.no/2013/01/resultaten-mm-fran-mellan-svan-i-dag.html

Som vanlig gjorde Kalle en super jobb med arrangementet. Tar av meg hatten for den mannen. Maken til ildsjel har jeg aldri møtt i fiskemiljøet!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment