Totalt antall sidevisninger

mandag 25. mars 2013

2013-03-25 Treningstur på Lundebyvannet

Har hatt lite energi dem siste dagene. Helt siden en joggetur på torsdag faktisk. Så valgte å sove til jeg våknet i dag. Ingen vekkerklokke. Våknet kl 9. Fikk i meg 5 skiver og klar for å dra å pilke. Dro på Lundebyvannet. Kort kjøretur, og greit vann for tafstrening.

Kun vært her en gang før, og det var KM for Acerina den 27.mars 2012. http://gabloggen.blogspot.no/2012/03/2012-02-17-km-isfiske-sfk-acerina.html
Rart å se hvor stor forskjell det kan være fra sesong til sesong. Ifjor på denne tiden så var det bare noen få dager til isen ikke var gangbar. Duskregn, varmegrader og pil-is. Idag var det 70 cm stål og 5-10 cm med skarasnø oppå.

Valgte å bli bedre kjent på sjøen i dag, så startet og borre rett til høyre for badestranda, og fulgte bare land bortover.

Etter 4 timer så hadde jeg kommet meg til den tynne vika som går opp mot elva ca midt på sjøen. Da var jeg så sulten at jeg rett og slett ikke orket og borre flere hull. På tide å komme seg hjem å spise.

Den relativt lange turen ga kun 48 fisker som til sammen veide 1040 gram. Snitt på 21,66 gram.

Helt grei dag i solen. Fant vel ut sånn ca at de områdene jeg borret over i dag er av de dårligere på denne sjøen. Se om jeg får lagt inn en tur til på denne sjøen i løpet av våren, så kanskje jeg får borret over resten av sjøen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment