Totalt antall sidevisninger

tirsdag 26. mars 2013

2013-03-26 Treningstur på Øyangen

Følte jeg hadde noe uoppgjort med Øyangen etter søndagens konkurranse, så tok turen dit i dag igjen. Fikk med meg Håvard på turen. Digg det, for er jo en relativt lang tur fra Askim.

Ønsket å fiske ca i området noen kompiser fisket på konkurransen.

Jeg og Håvard startet på pilke kl 10.15. Borret opp et gammelt hull til å begynne med. Det ytterste av 8-10 hull som var noenlunde i ei rose. Fisk direkt. 3-4 stk. Testet 4-5 av de gamle hullene og borret noen nye i tillegg. Første timen ga meg 37 fisker. Relativt bra syns jeg, for det er ikke bra fisk for tiden. Hverken på Øyangen eller mange andre sjøer. Håvard satt nærmere land, og han hadde ca 15 fisker første timen.

Fisket ikke tom plassen jeg startet, men startet heller å borre meg nordover. Ville jo bli kjent på denne plassen jeg hadde dratt til i dag. Så på måten folkene hadde borret på søndag hvor dem hadde fått fisk. Og de rosene ga også litt i dag også. Men bar liksom litt preg av at stedet var litt tømt.

Fikk en del fisk på ei rose det ikke var borret på litt lengre nord. Prøvde også litt utover med noe skjær å noe greier, men var ingenting der. Så ut fra borringa at dem ikke hadde funnet mye her på søndag heller.

Håvard stakk ennå lengre nord, men han kom ganske raskt i retur igjen. Han sa det var få hull oppover der, og ikke hadde han kjent noe i de 6-7 hullene han hadde testet der heller. Han hadde kun med seg rantanenborr med lilla skjær i dag. Så han klarte ikke borre seg helt nye hull. Han klarte kun å borre opp gamsle hull. Man blir litt fastlåst da liksom. Hehe.

Vi stakk sørover igjen og rotet litt mere på det området jeg startet. Var fortsatt litt fisk der. Håvard hadde blant annet et hull med 10 fisk i, og ganske så bra snitt rapporterte han om.

Jeg rotet vel opp 20 + fisker siste timen eller noe i det området jeg startet.

Jeg endte på 89 fisker. 87 om jeg kun regner med første 4 timene. Fisket vel i 4.30 eller noe.

50-60 av dem fikk jeg da altså i området jeg startet. Så det kan jo være en hot plass.

Mine 89 fisker veide 5340 gram. Snitt på 60,22 gram.

Håvard endte på 26 fisker og ca 1860 gram (litt ustabil vekt mente han). I så fall hadde han et snitt på 71,53 gram.

Jaja, fikk da litt mere en jeg gjorde på søndagen. Følte bettet var omtrent det samme. Men jeg hadde jo selvsagt fordel av at det ikke var mange mennesker ute på isen, og at mange av hullene var nesten ferdig borret for meg. Hadde bare lagt seg 10 cm is i hullene, så gikk kjapt og borre dem opp igjen.

Og ikke minst ble jeg selvsagt litt mere kjent på sjøen. Og det er jo som kjent viktig i et konkurransesynspunkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment