Totalt antall sidevisninger

fredag 29. mars 2013

2013-03-28 Påskecup nr.2 på Einafjorden

For dem som kjenner meg, så vet dem vel at jeg ikke er spesielt glad i denne sjøen. Men Christer klarte å overtale meg til å dra. Vil vel mest sannsynlig komme et NM igjen her om noen år, og da er det jo greit å få lagt inn ei treningsøkt her.

Så da ble det jeg, Tonje og Christer som tok turen oppover.

Arrangøren meldte over stereoanlegget at det kun var 30 min gangtid inn igjen. Men Ødegård ropte tilbake at det sto 45 min i terminlista, og da gjorde dem kjapt om til 45 minutter. Bra.

Jeg stakk ut til ei grunne ut mot den store sjøen. Skal være 3 meter der. Var borret noen gamle hull i området, så allerede i hull nr.2 så var jeg på 3 meter. Men var ikke noe fisk der. De gamle hullene var fra dagen før så det ut som. Så kanskje ikke så rart at det bare var meg og en kar til som startet der. Og ikke var det noe fisk der selvsagt. Hadde det vært fisk der, så hadde det vel startet mere en oss 2 der.

Borret meg med 20 og 20 meter i retning brudholmen som det sikkert satt 25 stk på. Hønsen hadde forresten fått 13 fisk i første hullet sitt der. Jeg fikk min første når jeg kom til skisporet som krysset sjøen der. Men var selvsagt bare 1. Tonje satt 30 meter forran meg i retning brudholmen, og jeg så hu fikk 3 i det hullet hu satt. Håpet på at det kunne være ei rose med fisk her.

Men neida, ingen av oss fikk noe mere her. Borret videre rundt omkring. Borret meg et stykke vestover, men ingenting. Dro østover igjen, og fikk en abbor til når jeg kom på yttersiden av alle hullene.

Fortsatte å borre rundt omkring. Nesten ikke noen igjen på brudholmen nå. Jeg borret meg nordover i retning skjærene på utsiden av brudholmen, og plutselig fikk jeg en fisk til. Kjente ikke noe mere på tafsen. Slapp ned myska, og klarte faktisk å lure opp 1 til. Monsterhull altså. Hehe…

Fortsatte å lete, men fant ikke noen flere abborer. Så endte da med 4 stk og dem veide 605 gram. Tonje hadde klart å få 5, men hu hadde litt dårligere snitt en meg, så hennes fisker klokket inn på 595 gram. Christer hadde kun 3 fisk, og han gadd ikke veie inn.

Dag Even hadde startet ganske langt ut i sjøen, men hadde borret seg hjemover ettersom han ikke hadde fått noe særlig. Traff bra på veien hjemover, og veide inn 8,5 kg.

Han ledet lenge på det, men en av de siste som veide inn var Arne Holt fra Siljan. Han hadde truffet på fisk som spyttet krøkle. Og han veide inn 11,3kg og var dagens klare vinner.

Jaja, ræva tur på Eina atter engang for meg. Men lærer jo litt for hver gang. Satser på å bikke 1 kg neste gang jeg skal dit. J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment