Totalt antall sidevisninger

fredag 29. mars 2013

2013-03-29 Acerinakule på Frønessjøen

Jeg, Tonje, Lennart, Runar, Christer og Bård stilte til start.

Vi var ute på isen sånn ca 9.50 og kunne starte å fiske umiddelbart. Skulle fiske frem til 14.00

Jeg gjorde meg noen hull ved den første øya vi kom til. Fikk en fisk dypt der. Borret 5 meter lenger inn, men kjente ikke noe. Noen hull senere og inne på 1 meters dyp så fikk jeg plutselig 9 kjappe på pimpelen. Men ikke noe rundt.

Jaget på videre med pimpelen. Gikk over på det venstre landet. Mye fjell som stupte rett ned i vannet der, men fikk da prøve alikevel. Kom til et par gamle hull hvorav det ene så lå det 9 abbor ved siden av hullet. Fikk ikke noe i det gamle hullet, men fikk en i et nytt hull jeg borret rett ved.

Jaget på videre nordover. Gjorde bare et hull her og der, for det jeg så på land så ikke mye innbydende ut. Kom etter hvert til ei lita øya som lå ganske langt nord i sjøen. Var et veldig fint platå sør for denne øya, men kjente ikke noe fisk. På sidene og nord for denne øya var det altfor dypt.

Heiv sekken på ryggen og dro helt nord i sjøen. Fikk 3 kjappe på pimpel i 3je hullet der oppe. Borret ei rose der, men var bare dem 3. Christer og Lennart kom rett bak, og dem borret opp noen andre viker oppe i nord.

Kjente ikke noe mere, og jeg satte på meg sekken og dro nesten 2km sørover igjen. Til den første øya jeg startet med. Prøvde det hullet jeg fikk 9 kjappe i ista, men var ingen der nå.

Borret på et platå som var sør for denne øya. Var en liten kul på isen, så turte ikke borre der. Men rett ved siden av kulen, på 1-1,5 m dyp så fikk jeg en på pimpel. Nei, på tide å prøve tafsen tenkte jeg. Nedi med den, og fikk 8-10 til i det hullet. Uff da. Skulle nok ikke ha ventet over 3 timer med å teste tafsen.

Fikk noen til i hullet bak på tafsen. Og en fisk i et gammelt hull litt lengre ut. Nå var plutselig alle vi 6 samlet i sør, og områdene ble kjapt borret opp. Jeg valgte etter hvert å gå å borre mellom de gamle hullene som Tonje hadde borret. Fikk lite i hennes gamle hull, men plukket noe her og der i nye hull mellom hennes gamle.

Kom til en odde, og rundet den. Da så jeg Tonje hadde borret 5 hull. Testet de 3 som lå på linje. Fikk vel 2 i det første 4 i det andre og 3 i det siste før sluttsignalet gikk. Virket som et bra område, men kan også ha vært at det virket å bli bedre nå på tampen av kula. Runar rapporterte om at han hadde fått 30 fisk siste 20 minuttene i tilegg.

Jeg endte på 52 fisker og dem veide 1910 gram. Snitt på 36,73 gram

For resten gikk det slik:

1. Bård – 3340gr

2. Runar – 3300gr

3. Lennart – 2250gr

4. Christer – 2150gr – 52 fisk

5. Niklas – 1910 gram – 52 fisk

6. Tonje – 1630gr

Jeg fikk nok svi kraftig for at jeg ikke tok frem tafsen før etter 3 timer. Hadde troa på pimpel i dag ettersom Håvard hadde meldt om 42 fisker på 15 min av Bærjern 2 dager før på dette vannet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment