Totalt antall sidevisninger

onsdag 4. september 2013

2013-09-01 LagNM dag 2 - Sandstangen

Peggene sto ute fra dag 1 så der var det ikke noe jobb å gjøre. De lauene som hadde dødd etter gårsdagens konkurranse hadde måkene tatt seg av, så heller ikke noe jobb med det. Så da hadde jeg særdeles god tid til å blande fòr i dag. Jeg og Tonje var jo på plass allerede kl 06.45. Vi startet med å bære utstyret til Tonje bort på A-seksjonen. Hadde igjen lauefòr fra dagen før, så trengte kun å lage litt brasmefòr så var jeg klar.

Klokken ble 08.50 og tid for trekking. Vi trakk i motsatt rekkefølge i dag, og begynte med A-seksjonen i dag også ettersom dem fortsatt har lengst å gå.

Geir på laget mitt trakk A5. På høyre side av sivet, og kant mot B-seksjonen. Fjellis ble nr.2 fra denne peggen i går, så virket lovende.

Krzy på laget mitt trakk B10. En plass lengre til høyre en han satt i går. Vanskelig å si om det var en bra trekking eller ikke. Men Krzy har vært veldig god denne sesongen, så han svikter sikkert ikke i dag heller.

På min seksjon så havnet jeg på C15. Plassen Runar hadde i går. Han hadde ikke fòret ute på matchen i går, og det kunne jo slå ut dårlig for meg. Ellers på seksjonen så trakk Runar C12, kant mot brygga til venstre. Tæbø på C13, Arild H på peg 14, Ralf på C16 og Dag E på C17, kant høyre og plassen jeg vant fra i går.

Rigget opp lauestenger fra 2,5m og opp til 6 meter. TAP til laue, 9 meter og 2 sliderstenger.

Fòret 5 appelsiner på 9 meter og 15 håndfulle på slider.

Starten gikk og så noen lauer som vaket forran meg. Hadde 2 napp, men klarte ikke å kroke noen av dem. Arild lurte opp ei laue ved siden av meg. Dag E på kanten så jeg også fikk en par lauer. Jeg prøvde med lengre stang, men ingenting. Prøvde også lauetackel på TAP, helt ute på 13, men ingenting.

Gikk da ut på match, men fortsatte å fòre litt til laua inne. Ingenting. Gikk inn igjen på 4 meter og klarte å få ei laue, og fikk ei til, men så ble det dødt igjen. Dag E hadde også prøvd match. Når han gikk inn igjen så fikk han et par tre lauer før det ble dødt igjen. Ralf fikk plutselig en mort på match, så da gikk jeg ut igjen.

Kunne ha fortsatt å skrive slik frem og tilbake, men jeg gjør det kort. Fikk vel 7 lauer og en liten mort på slider, og siste 45 min, etter jeg så Ralf fikk en par raske inne, så fikk jeg 10 lauer på 5 meter. Så da endte jeg opp med  totalt 19 fisker.

Rett etter slutt så gikk jeg bort til Dag E å spurte hvor mye han hadde. 30 småfisk, og ei brasme. Ei brasme? Ja, han hadde sneket inn ei kilosbrasme etter ca 1,5 timer og den hadde jeg ikke fått med meg, og ingen andre tror jeg heller. Jaja, han hadde jo vunnet på kun de 30 lauene også, så hadde ikke så mye å si.

Jeg og Lars Erik startet å veie hos Dag E, og han hadde 1910 gram. Ralf var nestemann og han hadde 2 morter og 9 lauer, totalt 11 fisker. Dem veide 400 gram. Min tur, og mine 19 lauer veide til sammen 500 gram.


Arild hadde fått den ene laua på toppknytt og plusset på med 2 morter på feeder. Disse 3 fiskene veide 230 gram. Tæbø blanket, og på kanten hadde Runar kun klart å få ei laue. Så han veide inn 30 gram.

Videre på seksjon B ble det en rysare om 2-4 plassen. Eskild vant ganske suverent fra peg 6 med sine 4440 gram. Bak han så skilte det kun 100 gram mellom andre til fjerdeplassen. Krzy trakk det lengste strået og veide inn 2970, tett fulgt av Håvard på 2900 og Odd H på 2870.

På A-seksjonen så fantes det ikke noe brasme. Ikke engang på A1 som Fjellis satt. Geir på laget mitt satt på A5 og hadde plukket jevnt og trutt stor sett hele dagen. Startet ute på 9 meter, men fiskene kom litt nærmere etter hvert. Tror han endte opp med 219 fisker som veide 5460 gram. Nr.2 ble Fjellis fra peg A1 med 2570 og 3 plassen gikk til Magne Olav på peg A3.

Så kunne se ut som peg A5 og A6 var best på disse 2 seksjonene i dag. Midt på strekka. Ikke uvanlig på andredagsfiske.

Årets Norgesmestere for lag ble da Acerina 1 med meg, Krzy og Geir. Med ganske så pene plassifre 1+1+1+1+2+2. Perfect score 1+1 på Geir. Knallbra fisket.


Fullstendige resultater fra dagen og totalt finnes her: http://gabloggen.blogspot.no/2013/09/2013-09-01-resultater-lag-nm.html

Sølv gikk til Acerina 3 og bronsen gikk til Raufjøringen.

Takker til Elbe/Normark v Cato for flotte sponsorpremier!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment