Totalt antall sidevisninger

lørdag 21. september 2013

2013-09-13 VM treningsdag nr.5

Denne dagen satt vi i A-seksjonen, boks nr.3. USA satt nedstrøms oss.

Alle kjørte ei blanding med 6 kg leem og ca 150-200 gram ferdig fuktet gros gardons sollet gjennom et melsoll. Bruker man pinkiessoll så kommer det gjennom for mye store partikler som metter fisken.

Både jeg og brodern kjøre igjen en topp 7 plass og en 13m plass.

Økta startet forrykende for meg i dag. 5 skimmers på de 6 første utleggene. 2 av dem var opp mot 500 grams, mens de 3 andre var sånne 100-250 grammere. Men som alltid når man er førstemann som får brasme, så klarer man ikke å holde på dem.
Etter at jeg fikk min femte skimmers så begynte Krzy å dra dem. Tror han også fikk 6 stk, men nesten alle hans var av den pene typen. Halvkiloen og oppover. Jeg fikk en skimmers til etter et par timer, ellers så fikk jeg bare noe småmort og småskimmers.

Fant en film fra ganske tidlig i treninga denne dagen: http://www.youtube.com/watch?v=RWoQrqcnXCQ

Jeg fikk vel en par fisker på kortplassen min og, men relativt dårlig. Brodern fikk igjen ganske bra på kortplassen. Antagelig flere der en på langplassen.

Finn W fikk ei brasme i dag. Det bygger selvtillitt før helga. :)

Tommy hadde 42 fisker mens jeg hadde 35 stk. Men slo han lett på vekt ettersom jeg hadde en del bonuser mens Tommy nå har gått gjennom hele treningsuka uten å få en eneste fisk over 100 gram. Får håpe det snur i løpet av konkurransedagene.

Dagens vekter:
Finn W 1330 gram
Tommy 1070 gram
Niklas 2340 gram
Kirsti 520 gram
Krzy 4450 gram

1330 gram

1070 gram

2340 gram

4450 gram
Fikk høre at Polakkene hadde sitti i boks 35 i dag, og bestemann av dem hadde fått 9 gærjøss. Nest bestemann på laget hadde 8 gærjøss. Betyr vel at det kommer ut en del kaldt vann fra bekken som kommer inn rett opptrøms for "bananen". E-seksjonen er jo trå fra før, og den har altså bare blitt ennå værre.

Boksene under hele uka har vært på 60 meter, og for helga så skal jo alle ha kun 10 meter. Dette betyr at det forsvinner en del bokser oppe på 30-tallet. Sånn sett var det bra at den dagen vi satt på "E-seksjonen", så satt vi i boks 28. Ikke kult å trene i boks 35 når den faktisk ikke skal brukes under konkurransen.

Justyna var på kapteinsmøtet kl 16.00, og kom tilbake med følgende ark:


E-seksjonen på meg ja. Hva jeg syns om det? Jo, tror det skal bli greit. Liker trått fiske. Etter hva vi hørte om polakka i dag så ønsker man kanskje lave nummer. Men man vet aldri. Hadde sikkert ikke vært dumt på trekke kant, A36 heller. Man får ta den peggen man får og gjøre det beste ut av det. Har en helt klar målsetning om å slå begge mine naboer i alle fall. Da har man i alle fall gjort jobben i sitt avgrensede område.

Gleder meg til i morgen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment