Totalt antall sidevisninger

søndag 22. september 2013

2013-09-14 Første konkurransedag VM



Rett før jeg får gå inn i Box, E1:

Jeg hadde Vincent Walsh fra Irland på min venstre side, peg D36. På min høyre side, E2 så satt Finske Jouni Lillman. Ellers på seksjonen satt blant annet regjerende verdensmester, Sean Ashby. Geert Jacobs fra Belgia, Josef Konopasek fra Tsjekkia og Stephane Pottelet fra Frankrike.

Rigget opp 13 TAP med 5 forskjellige topper. 0,75 rund dupp til evt brasme, 0,3, 0,2 og 0,1 grams dupp på de 3 andre, og en siste topp med lauetackle på. Hadde også et par topper til topp 7 plass. Gadd ikke sette opp en marginsplass til abbor. Har fått altfor lite fisk i margins til å gidde å sløse bort tid på det. Satte også opp 4, 5 og 6 meter toppknytt til laua. Hadde ikke noe tro på at det skulle bli noe på dem da men.

Kastet ut 12 appelsiner med ca 150 gram joker på 13. Koppet deretter 3 baller til med ca 200 gram joker i. På topp 7 kastet jeg i 3 baller med kanskje 50 gram joker, og koppet 2 baller til med ca 100 gram joker i.

Startet på 13. Gikk vel 10 minutter før duppen seig under og fikk en 50 grams mort. Jeg var første som fikk fisk i mitt område så vidt jeg kunne se. Var utrolig trått fiske. Ca 1 mort pr 10 minutter. Men av dem jeg kunne se 3-4 fiskere til hver side så fikk jeg klart best, og da kan man ikke klage.

Første timen fikk jeg lurt opp 7 morter. Time 2 så datt jeg ned til 6 morter. Hn til høyre for meg hadde vel fått 2 snørrjøss og Finnen til høyre hadde vel en snørrjøss. I time 3 så klarte jeg kun 5 morter. Denne timen fikk plutselig Finnen først ei gjedde på 100-150 gram, så fikk han en abbor på 70-80 gram, så fikk han ei brasme på 2-3 hg, for så å få en abbor til på 70-80 gram. Ble redd for at han skulle fiske fra meg da, men så ble det steindød hos han igjen.

Siste timen så datt jeg ned til 4 fisker. Så da endte jeg på 22 fisker. Finnen på min høyre side endte på sine 5 fisker. Vincent på D36 fikk også 5 fisker. Man måtte helt bort til E10 før man fant en som slo meg. En Rumener som kun hadde 20 fisker, altså 2 færre en meg, men fiskene hans veide 1335 gram, mens mine veide 1270 gram. Regjerende verdensmester Sean Ashby vant min seksjon, fra peg E18, med 2415 gram fordelt på 73 fisker. Nr.2 ble Geert Jacobs fra Belgia med 2085 gram fordelt på 57 fisker. Nr.3 på min seksjon med en Latvier med 1605 gram. Så da ble det en 5 plass på meg i dag. Relativt fornøyd med det. Spesielt med tanke på at jeg slo alle rundt meg. Heller ikke dumt å ta skalpen til både Pottelet fra Frankrike og Konopsek fra Tsjekkia. Dem er dyktige fisker.

Den finske bankrunneren fortalte meg etter konkurransen at Sean Ashby hadde hatt 25 fisk i time 1, 25 fisk i time 2, 30 fisk i time 3. Men ser jo at ikke det kan stemme ettersom han avsluttet på 73 fisker.

Slik så scoreboarden ut etter 4 timer:

Dagens fangst:
1270 gram
Resultater fra lave nummer på E-seksjonen:


 
 
Justyna gikk på kapteinsmøtet etter fiskinga og kunne fortelle meg at jeg skulle sitte på A-seksjonen i morgen. Aiaia... Spennende. Klarer jeg å lirke opp noe skimmers eller brasmer tro?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment