Totalt antall sidevisninger

torsdag 2. oktober 2014

2014-09-11 Fjerde treningsdag - VM Kroatia


Norge i box 33, Channel Island i box 32 og Slovenia i box 34

Etter gårsdagens regnvær så fikk Finn Erik problemer med å klare å kjøre ut fra gressplenen forran huset vårt. Han begynte å slure på gresset og vi var 2 mann som var kjapt på plass for å dytte han fremover. Jeg glemte helt at jeg hadde hatt vondt i ryggen siste dagene, og det knepp baki ryggen i det jeg dyttet. FAEN. Ryggen klikket veldig og jeg ble gående fremoverlent og det så ut som jeg hadde driti på meg.

Jeg fortsatte med å ploppe en ball pr 2 drift, mens Rune og Tommy testet «Scotthorne-metoden» med å kaste 3 baller på ca hvert 6-10 drift. Nevnte 2 var dem som fikk flest fisk på laget i dag, så kan se ut som lyden/mengden av mat i en sleng kan være rette fremgangsmåte. Jeg bestemte meg for prøve ut denne fòringsmetoden på morgendagens trening.

Rune fikk 3 vimba og ei lita barbe som til sammen veide 2520 gram, og med dette var han bestemann på det Norske laget i dag.

Tommy fikk 2 vimba og 2 små barber og endte opp med 1980 gram.

Ivar fikk en fisk, og det var ei pen barbe på 1480 gram.

Jeg fikk ei lita barbe på 720 gram. Mistet også noen fisker, men husker ikke antallet. Selv med veldig vondt i ryggen så klarte jeg å gjennomføre treningsøkta med 11 meter TAP. Går greit når jeg fisker, men helt håpløst når jeg går rundt på peggen og rigger opp.

Finn E finner jeg ikke noe catcherbilde på, men han fikk 540 gram. Det betyr jo at vi unngikk blænking i laget i dag også.

Syns fisket bare blir vanskeligere og vanskeligere, men det er bare å kjempe på. Generalprøven står for tur i morgen. Vi skal sitte i box 25, noen som for helga er D-seksjonen, og den sies å være den med dårligst fiske.

På kvelden var det plutselig en lokal fisker som dunket på døra vår å lurte på om vi trengte hjelp med fisket. JA TAKK! Han kom inn og vi kryssforhørte han i over en halvtime. Spurte om vekter på dupper, plassering av dropperhagl, størrelse på kroker, hvor mye overdyp, hva vi gjør når vi starter å få mye skjell, hvor seigt fòr, hvorfor enkelte pegger ser ut til å være nesten umulig å få fisk på, osv osv.

Det var egentlig ingen info vi fikk av han som vi ikke hadde funnet ut selv i løpet av uka, men var likevel veldig godt å få spurt om alt vi lurte på. Han fortalte om dem peggene der du har som grunnest rett fremfor deg og det blir dypere og dypere nedstrøms. Disse peggene er rimelig umulige å få til å fungere, sjansen for blænk var stor. Kjipt, men slik er det noen ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment