Totalt antall sidevisninger

onsdag 2. desember 2015

2015-11-22 Første tur på isen i år – Helsettjernet

Som jeg nevnte i forrige blogginnlegg så ble det tur på isen i dag. Jeg, Tonje og Christer. Kjørte også innom Gjøvik for å plukke opp Fjellis så han kunne komme seg utpå i dag også.

Vi dro til Helsettjernet som Fjellis, Odd H og Thomas hadde fisket en par timer på i går. Thomas hadde vel hatt mest vekt på 2-timern i går, mens Odd H hadde flest i antall. 80 stk. Så ut fra det så kunne man da sette seg en målsetning om å klare 40 fisker i timen.

 

Thomas og en kompis av han var allerede ute på isen da vi kom. Dem satt å ismeitet etter gjedde og abbor, og fisket litt balanse innimellom.

Slo av en prat med dem før vi startet å fiske. Vi bestemte å fiske frem til kl 14.00. Ca 3 timer.

Startet bare 50 meter utenfor der Thomas satt. Så det var noen hull i en klynge der fra gårsdagen. Var noe fisk der også. Var fisk i nesten hvert hull, men sjelden mere en 1-2 fisker.

Kryssa etter hvert sjøen, og fant et område med litt fisk der. Ikke bra, men 1-4 i en del av hullene. Fjellis og etter hvert også Christer borret seg forbi meg og videre nedover. Jeg valgte å fiske andre veien. Der dem kom fra.

Fant et område som var uborra som det var litt fisk på. Var bratte kanter der. Kunne skille 2 meter i dybde om man flyttet seg 5 meter. Måtte finne rett dyp langs kanten for å få fisken.

Hørte Fjellis sa til Tonje at jeg satt rolig, så fikk antagelig fisk, så da skulle han gå til meg. Han fikk med seg Tonje også. Da ble jo stedet raskere oppborret, så etter hvert så fikk man bare leite etter nye roser. Hadde 99 fisker når jeg fikk fra enden der.

Bom bom bom nå. Sikkert 15 hull uten fisk. Var forbi der jeg startet igjen og var bare 3-4 minutter igjen. Fant endelig noen få fisker igjen. Ble til at vi fisket til 14.10, og jeg endte på 108 fisker. Det veide 3870, som gir et snitt på 35,8 gram.

Fjellis endte på 93 mener jeg han sa. Tonje hadde rundt 50 fisker. Christer krysset sjøen over til oss, og han hadde fått bra siste timen da han fikk sitte alene borti der. Mener han hadde ca 135 fisker rett i overkant av 5 kilo.

Jaja, da er man i gang på isen igjen. Og som vanlig så er Christer best i bilen. Han er jo blant landets beste også da. På Hesmyr sitt 5-års barometer ligger han på 2.plass, og da har han ikke engang tellende resultater fra 10/11 sesongen, for da fisket han ikke. Jeg selv er nede på 14.plass på samme barometer.


Vi får se om jeg nærmer meg nivået hans utover vinteren. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å nærme meg i alle fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment