Totalt antall sidevisninger

tirsdag 8. desember 2015

2015-11-29 Kule på Eriksrudtjernet

I dag igjen avtalte vi å kjøre ei kule. Klava skulle ake med meg og Tonje, men han hadde forsovet seg så han fikk bli igjen hjemme. Hellerud og Iversen skulle komme fra Eidsvoll, men skogsveien over var speilblank, så dem kjørte seg fast og kom seg aldri over åsen. Odd H og Fjellis var på plass da. Så da ble vi 4 stk som stilte på dagens kule. 50 i innsats, og vinneren tar alt.

Sist jeg var her hadde jeg kun fiska mort, så var egentlig blank med tanke på abborplasser. Christer tipset meg om å prøve en plass, så prøvde der i løpet av dagen. Ellers så var jeg innom en par plasser som jeg vet folk hadde fått noe abbor på konken i fjor.

Vi fisket fra kl 10 til 14 i dag også. Startet på en plass som normalt skal gi litt fisk, men fikk kun 17 abbor her på 20 hull. Odd H og Fjellis kom i retning meg og rapporterte om dårlige bett en normalt.

Odd H dro videre, og ble etter hvert sittende litt på en plass. Jeg prøvde på innsiden og bak han, men med 30 meters avstand til han da. Ingenting. Odd H dro ennå videre, og ble igjen sittende roligere og borre tettere.

Jeg fant en plass på yttersiden av der Odd H traff første gangen, og det var dagens beste plass for min del. Ikke veldig bra her, men var da i alle fall greit snitt. Tonje var med meg her, så plassen ble etter hvert oppborret.

Ville ikke gå dit Odd H satt, men stakk til samme landet som han, bare 100 meter lengre bort. Her var det styggdjupt selv om jeg ikke satt veldig langt fra land. Bommet i 5-6 hull bortover. Så fikk jeg en fisk. Neste hull en til, og sånn fortsatte det helt til jeg kom til noen gamle polakkhull. Der fikk jeg et hull med 5-6 stk i.

Ble rotende rundt i det området ut tiden. Endte på 74 fisker  mener jeg det var. Fjellis ahdde bare rundt 25, mens Tonje hadde 32. Hjemmefiskeren Odd H hadde funnet litt der jeg så han satt mest rolig og endte på 92 fisker. Så da vant han dagens kule.

Var tråere fiske en normalt på denne sjøen, og fisken sto ennå dypere en den bruker. Er så dypt her at myska ikke er brukende omtrent, så for min del ble det tafsfiske, mens jeg tror Odd H fisken en del med pimpel også.  
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment