Totalt antall sidevisninger

torsdag 31. desember 2015

2015-12-31 Kule på Kolbrekvannet i Øvre Eiker

Da var nyttårsaften allerede her. Årene går så fort at man rekker knapt å fiske seg noen turer før året er over jo O:-)

Idag sto Kolbrek for tur. Vært her 2 ganger før, så vet litt hva jeg kan forvente.

Bra det kom noen lokale ellers hadde det ikke blitt veldig mange idag. Vi ble totalt 13 stk.

Hadde ligget snø på vannet igår, men det hadde smeltet bort i løpet av kvelden i går og i løpet av natta. Ikke helt optimalt tror jeg, for har en følelse av at fiskene i denne sjøen liker seg i mørket. Men likt for alle.

Man bruker å komme relativt bra her med 3 kilo. Hesmyr som vant konken her i fjor hadde 70 fisker, så hadde det som target for dagen.

Jeg gikk til en plass jeg vet det alltid står noe fisk på. Snittet er vel litt under normalen for sjøen på den plassen, men er da noe mere i antall. Kjersti hadde samme planen som meg med tanke på plass, så da startet vi sammen.

Tok 5-6 hull før jeg fant noe fisk. Fikk 1, og 2 i hullet ved siden av. 2 på tafs, 1 på myska. Kjersti spurte hvor mange jeg hadde. 3 stk. Hu hadde allerede 10 stk.

Kom meg litt lengre fra land jeg og, og da fikk jeg noen hull med noen flere fisker i. Kjersti borret forran meg bortover landet der. Hu snudde etterhvert når det ble dårligere, mens jeg fortsatte videre. Bommet endel hull. Fikk 3 i et hull, så noen bomhull igjen. Prøvde å følge en kant bortover, men ga ikke noe særlig. Mistet ene tafspiken min også. Tror bare det var en vanlig abbor, så må ha vært en skade på sena :(

Var så dårlig på kanten jeg fulgte at jeg stakk tilbake der jeg og Kjersti fikk brukbart til å begynne med. Men fikk ikke noe i dem gamle hullene. Fikk 3 fisk i et hull jeg borret mellom noen av dem gamle.

Stakk ut på den kanten jeg dreiv igjen. Fikk noen fisker der. Så fikk jeg noe så sjelden som et stort løftenapp. Føleren sto rett frem. Kroket, og da var pilk nr.2 for dagen borte. Dritt. Må vel ha vært ei gjedde vel. Men kommer uansett til å bytte sene på begge disse stikkene i kveld.

Måtte da fortsette med en annen type tafspilk. Ikke en jeg ønsker å bruke på slik trått fiske, men man taver det man haver. Siste halvtimen fikk jeg vel kun skrapet sammen 7-8 fisker. Så endte da på 65 fisker. Ikke så langt fra min target på 70 fisker. Og ut fra dunken å dømme så lå eg på ca 3 kilo også.

Visste ikke hvor mye Kjersti hadde fått, så måtte spørre så fort konkurransen var over. 54 hadde hu fått. Så hadde da klart å gå fra 7 bak tidlig til 11 forran. Men det jeg ikke visste før vi kom i veiekøen var at hu hadde fått noen pene (100-150 gram). Med bedre snitt en meg kunne hu fort slå meg alikevel. Jim kom også inn. Han hadde 1 mere en dama si, altså 55 fisker. Tittet i dunken hans, og han hadde jo "mange" kladder. Så han visste jeg ville slå meg. Tonje hadde 45, og også hu noen halvkladder. Men med 20 fisk færre en meg skulle jeg vel alikevel klare å ta hu.

Viste seg at dagens mann ble Odd Ringstad. 3460 gram fordelt på ca 70 fisker (så han hadde flest i antall også idag). 10 gram bak havnet Jim. Kjersti klarte å klå meg med det gode snittet sitt. Hu ble nr.3 med 3060 gram. Bra fisket idag Kjersti :) Jeg ble da nr.4 med mine 2990 gram. Snitt på 46 gram. Kjersti sitt snitt var til sammenligning 56,6 gram. Tonje havnet bak meg på 4de, men kun 80 gram bak meg, så ikke mye klaring der.

Alt i alt en artig dag på isen igjen. Litt synd med det lave snittet mitt idag, og veldig irriterende å miste fisk på utstyrsutfordringer (dem 2 senebruddene), men sånt er livet.

Nye tak igjen i morgen, på Høversjøen. Nytt år, nye muligheter ;-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment