Totalt antall sidevisninger

fredag 22. august 2014

2014-08-13 Havfisketur til Værøy - Dag 5

Ny dag og tidlig utpå igjen. 6-draget. Vi dro rett forbi «42» i dag og startet fisket på seiskallen som Henrik fikk seier for noen dager siden. Og i dag var dem der. Første driftet rett nordøst for skallen så fikk vi et trippelhugg. Jeg, brodern og Gus.

Og disse fiskene var det MYE mere fart i en dem vi fikk på «42an» i går. Hugg som vanlig midt i vannlaget og dem tok 210-30 meter meter i første utraset. Dritkult. Vi alle 3 fikk opp fiskene uten at dem kjørte seg inn i hverandre.

Kjørte båten tilbake der vi startet forrige driftet og dro over en gang til. Dobbelthugg nå. Meg og Gus. Vi fikk opp begge disse også.

Ennå et drift, og hugg hos meg igjen, men ikke hos dem andre. Jeg lagde et merke i siden på mine 3 seier slik at jeg kunne skille dem fra brodern og Gus sine. Så ut til at jeg hadde fått dem 2 største seiene.

Vi rotet litt rundt omkring på topper vest for Værøy, og prøvde også «42an», men traff ikke på så veldig mye mere spennende. Ble jo en del matfisk, men ingen riktig store.

Gus ny PB på sei 14340 gram


Jeg forbedret også min sei-PB med 140 gram. Så nye PB lyder da på 12240 gram


Brodern sin var bare rundt 10 kilo. Han har pers på 15,7 fra før, så var ikke så mye å rope hurra for sett med hans øyne.

Jeg fikk også ei kveite i dag, men av en eller annen grunn så tok jeg ikke bilde av den. 96 cm var den og veide ca 10 blank.

De andre båtene hadde også hatt bra fiske i dag. Erik Lindberg fikk ei kveite på 142 cm, så mellom 40-45 kilo ca. Han og båten hans hadde også truffet på seirace. Roger på båten til Henrik fikk eiflott kveite også. Båten til Jesper fikk i alle fall ei kveite over 10 kilo og dem hadde også en del torsker på over 10 kilo. Dere kan se bildene av noen av fiskene her:
Vi avsluttet dagen med at Jørn tilbredte nyfisket sei til middag. Smakte veldig godt. Nesten så seien sprellet på tallerkenen.
Så da ble det atter en ganske vellykket dag ute på havet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment