Totalt antall sidevisninger

fredag 22. august 2014

2014-08-14 Havfisketur til Værøy - Dag 6

I dag startet vi på «42an» igjen, og havnet rett i seirace. 4dobbelt hugg. Alle 4 i båten fightet sei samtidig. Toppøyet på stanga mi vrei seg, noe som gjorde at jeg mistet min sei etter å ha fighten den i noen minutter. Ble for mye slitasje på flettesena. Kjipt. Blir ny stang på meg til neste fisketur.

De 3 andre fikk opp sine seier. Spesielt Jørn sin så ekstra stor.

Det som var litt rart var at forrige gang vi hadde seirace på «42an» så var det ikke noe særlig fightingspirit i seiene, mens denne gangen så var dem like sterke som dem vi har fått ute på Henrik-plassen. Uansett artig at det er litt fart i fisken.

Jeg fikk låne ei stang av Jørn og fikk fiske på videre. Jeg fikk meg en sei etter hvert jeg også.

Var ikke noe mere fisk å få her nå, så da dro vi ut på Henrik-plassen. Men kjente ikke noe sei her. Vi ble kalt opp på radioen av Jesper mens vi dreiv utpå der. Dem var på vei til samme plassen som dem var i går. Dem hadde fått store mengder torsk over 10 kilo der, samt at det også slang en og annen sei og man kunne også få ei og anna kveite der.

Vi bestemte oss for å bli med dem til den plassen. Dem driftet rundt sørdelen av denne skallen, mens vi hold oss til midten/norddelen av skallen. Jesper merket fort at det ikke var i nærheten av samme fisket i dag som det var i går. Mens vi hadde 3 drift på rad med både trippel og kvadruppelhugg med grei torsk.

Vi måtte etter hvert gi oss, for dette var jo vår siste dag og vi skulle da rekke ferja senere på kvelden. Vi måtte jo også sløye fisk, rydde opp og vaske rommet, fyllet opp drivstofftanken på båten igjen og selvsagt gjøre opp for oppholdet.

Tommy med ok sei på 13880 – 114 cm


Jørn med sin eneste storsei på turen, men den veide i tillegg 17260 gram 114 cm


Her er Henrik sitt siste blogginnlegg fra årets tur: http://www.rapalaproguide.se/2014/08/slutsummering-vaeroy/ 

Tilslutt vil jeg takke våre venner fra Sverige for turen og oppholdet. Veldig trivelige og ikke minst dyktige folk. Vil også takke Vidar på Sjybrygga fiskecamp. Jeg har ikke en eneste ting å sette fingeren på fra oppholdet. Alt var rett og slett kanonbra. Fine rom, bra kjøkken, fint oppholdsrom med TV med mange kanaler. Båtene vi lånte var dritbra med alt man trenger av kartplotter, ekkolodd etc. Sløyerommet var helt suverent med egen vakuummaskin og stort fryserom og denne geniale renna under bordet som gjorde at man bare kunne spyle rent hele rommet etter seg. Rett og slett imponert!

Jeg kan PÅ DET VARMESTE anbefale å booke seg tur til Vidar på Sjybrygga.      

http://sjybrygga.no/

http://sjybrygga-fiskecamp.blogspot.se/                 






Takk for i år, og vi sees nok igjen neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment