Totalt antall sidevisninger

onsdag 1. oktober 2014

2014-09-10 Tredje treningsdag - VM Kroatia


Norge i box 3, Russland i box 2 og Irland i box 4

Jeg fikk sitte nedstrøms i dag, og ble sittende ved siden av Yuri Siptsov. Ingen smågutt å bryne seg på akkurat. Skal bli spennende. Pratet litt med min gode venn Radugin før start, og han fortalte at Russerene sleit veldig med å få til det lokale stickymagpulveret. Så Norge var ikke alene om dette. Dem hadde også gått tom for Arabicgum som dem hadde med hjemmefra og var rimelig opprådd som han sa. Og angående stickymaggen min i dag, så ble denne dårligere igjen, så fra i morgen så starter jeg å bruke Arabic i stedet.

Allerede første driftet i dag så kroket jeg en liten vimba helt nederst i driftet. Og ikke overraskende mistet jeg denne. Er jo umulig å få satt et skikkelig mothugg når jeg sitter med full strekk nedstrøms. Fra NÅ så skal jeg stoppe driftet tidligere, for er jo ingen vits å prøve siste meteren, for all fisk jeg kroker der mister jeg alikevel.

Etter hvert fikk jeg ei barbe på 1,7 kilo. Soleklar ny PB, og egentlig første ordentlig barba for min del. Barber under 500 gram er jo liksom ikke ordentlige barber. Er jo mere som sandkrypere å regne. Hehe.

Etter 2 timer så valgte Siptsov og Yakushin å gå seg en tur. Uviss hvilken grunn, men var jo litt ufyselig å jobbe på i dette regnværet. Jeg hadde fisket jevnt med Siptsov frem til da og var relativt fornøyd med det.

Kroket en fisk som tok vanvittig med svart hydro. Fisken dro ned til Siptsov (som ikke satt der) og videre ned til Yakushin. Plutselig så jeg en vimba på 6-8 hg som begynte å spinne som en diger sluk langt der nede. Feilkroket et sted på midten av fisken altså. Krokfestet slapp etter hvert, og var egentlig glad for det, for ville vel ha brukt veldig lang tid på å prøvd å få dratt den oppstrøms.

Litt senere kroket jeg noe veldig stort som bare tok rennafart oppstrøms og mot andre bredden. Umulig å stoppe og 0,20mm fluorkarbonfortommen røk av som et hårstrå. Garantert ei barbe i 2 kilo + klassen. Kan godt ha vært 4 kilo og, men det får vi aldri vite.

Jeg endte opp med 2 barber og 2 fine vimba som til sammen veide 3280 gram.

Det som ikke var fullt så kult var at jeg mistet 12 – TOLV fisker til. Nå er det jo ikke noen som får opp alle fiskene sine, men vi snakker om at jeg antagelig kunne hatt mellom 15 og 20 kilo i dag. :-O

Kjipt å miste så mye, men på plussiden, så gjør man helt klart noe rett når man kroker 16 fisker. Det er bare å jobbe på med det jeg driver med, teste litt andre/større kroker så får vi se om jeg kan nærme meg å kun miste 50% og ikke 75% av fiskene jeg kroker.

Ivar fikk 2 barber og en vimba i dag og veide inn 2500 gram.

Finn hadde også 3 fisker, men litt dårligere snitt, så han endte på 1400 gram.

Rune fikk 2 fisker som til sammen veide 1080 gram.

Tommy fikk også 2 fisker som til sammen veide 1020 gr.

Kanskje litt dårlig fisket av oss til å være i box 3, men sammenlignet med russerene i box 2 og Irland i box 4 så var vi ikke noe spesielt bak. Tror kanskje væromslaget hadde en innvirkning på fisken i dag. Vi fikk kanskje ikke den selvtilliten vi hadde håpet på, men vi hadde ingen blank i laget i dag, og bare det er jo en prestasjon.

For min del så fikk jeg helt klart selvtillit med tanke på at jeg kroket 16 fisk, men begynner jo også å lure på hva jeg driver med når jeg mister 75% av dem. Jaja, nye tak i morgen, og da skal vi opp i box 33. Der er strømmen ennå sterkere, og også mere pulserende. Lagene som har fisket der allerede prater om mere barbe men mindre med vimba.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment