Totalt antall sidevisninger

fredag 31. oktober 2014

2014-10-26 Nordic Bagging Meeting Söderhamn - Dag 2

Ny dag, nye muligheter.

Ønsket å trekke lang ned i dag også, gjerne A-seksjonen. Men neida, endte på peg 42 av 43 mann, så altså nest lengst oppstrøms. Inn mot det veldig smale området. Brodern hadde ikke noen bedre dag med lotthanden sin. Havnet nedstrøms meg på peg 41. På oppstrøms kant havnet Patrik Liss.

Peg 42 var jo peggen som egentlig var ufiskbar i går pga brygga. Og gudskjelov hadde Folke endret på peggingen. Peg 41 hadde havnet oppstrøms brygga, og hadde ei bru umiddelbart oppstrøms der igjen. Brodern sin peg altså. Min peg var gårsdagens kantplass (43) rett på oversiden av brua igjen. Og Liss sin plass havnet da på en ufòret plass. Han var ikke særlig fornøyd med det, men som jeg sa til han, om det hadde vært lovlig så skulle jeg gjerne byttet med han.

Liss sin peg:

Er litt smalere her oppe jeg, Liss og brodern sitter. Så jeg valgte å fiske 9,5 meter og topp 5. litt forskjellige topper og baggerstenger på begge plasser.
Min peg:

Fisket startet og Liss fikk ei vimme ganske raskt på 5 meter toppknytt. Neste fisken var det jeg som fikk. Ei brasme etter ca 30 minutter fiske. Liss svarte med ei brasme på sin TAP-plass, og denne var større en min. Gikk vel et kvarter til så fikk jeg ei brasme til. Liss svarte igjen, og igjen var hans større en min. 20 min til og jeg fikk ennå ei brasme. Da svarte Liss med 2 brasmer og igjen var begge større en dem jeg fikk. Jeg fikk ennå en 30 min senere, så en til 20 minutter etter der igjen.
Brodern nedstrøms meg hadde vel kun fått 1 abbor, men så startet han å få noe småsørv helt opp mot land på andre siden.

Siste 2,5 timene så var det veldig trått. Mistet ei brasme ca 45 minutter før slutt. Og kroket det jeg trodde var en bedre brasme når det gjensto 30 minutter, men det viste seg å være en lake. Min første lake på TAP noen gang, så det var jo litt artig. Liss sneik opp ei brasme til omtrent da jeg fikk laken.

Han endte da på 1 vimme og 6 brasmer, mens jeg endte på 1 lake 6 brasmer og en abbor. Visste at han hadde bedre snitt en meg, så han ville lett slå meg selv om vi var så si like på antall. Brodern hadde litt småsørv en stund, men det stoppet opp etter ca 20 fisker. Tipper han tok dem som sto der, så ble det slutt på stimen.

Grunnet brua rett nedstrøms meg så hadde jeg ikke sett hva dem nedenfor brodern hadde fått. Brodern mente at det var tatt lite fisk nedover, men vet at han ikke alltid klarer å få med seg så mye av det som skjer rundt han.

Ble med på veiingen på min seksjon, og Jonas Gustavson veide inn 7860 gram. Jeg tror jeg ikke har det, så da er det allerede 1 forran meg. Peter Eriksson som hadde møkkapeggen i går gikk det litt bedre for i dag. 6040 fra peg 35. Mattias Larsson hadde visst plukket jevnt og trutt hele dagen (noe brodern tydeligvis ikke hadde fått med seg) og veide inn suverene 15340 gram. Bo veide inn 2360 gram. Jonas Stridh som jeg satt ved siden av i går hadde slitt i dag sa han. Men siste halvtimen så hadde han fisket 50cm over bunn, og da fått 3 brasmer samt mistet 2. Ganske vilt egentlig. 150-170 cm dyp, halvkjølig i været, og så er det up-in-the-water som gjaldt for han. Forstår ikke helt det. Og tror ikke det ville virket hos meg, men man vet jo aldri. Han veide inn 4080 gram.

Tikkanen tror jeg hadde noe fisk, men tømt det tilbake å dratt hjem før innveiingen. Han nedstrøms brodern fikk 2180 gram. Brodern sine småsørver veide kun 640 gram og hadde da minst av dem som veide inn.

Mine 6 brasmer, 1 lake og 1 abbor veide til sammen 6940 og la meg da på en 3 plass før Liss, men visste jo at han ville slå meg. Liss sine fisker veide 8860 gram.

Resultatene er hentet fra: http://www.tunabygdens-sfk.se/?page_id=1310


Min fangst i dag:
Jaja, ble da en 4 plass på meg i dag da og endelig en konvolutt. Tok meg 4 forsøk før jeg klarte å komme på en konvoluttplass her i Söderhamn. Gir meg ikke, så får prøve igjen neste år.





Dem andre seksjonene da. Nedstrøms var igjen best. Roffe trakk A1 i dag, og så ikke ut til å gjøre noen feil fra peggen og vant dermed seksjonen og dag 2 totalt med 21.320 gram. Tonje satt også på A, men da helt i andre enden på A11. Hun fikk 6600 gram og ble nr.8 på seksjonen.

På B-seksjonen så vant Markus, som også tok med seg den store bøtta i går. Samt at han har vunnet det Svenske VM-uttaket tidligere i år. Virker som han er i form. Han hadde 15440 gram i dag.

På C-seksjonen så vant Daniel Åslund fra peg C25. peggen til venstre for den bredere delen på seksjonen. Han hadde 11140 gram. Folke ble nr.2 fra peg 29 (brodern sin fra i går) med 7520. Han hadde blant annet fått 2 laker ble det sagt. Nr.3 ble Leena Wahlberg fra C24. Peggen som Stridh vant fra i går. Peg 23 som jeg satt på i går leverte dårlig i dag også. 1440 gram og 10.plass. Arne Helmersson satt der. Arne satt i går på A2 og dro 20 kilo for en 2.plass på seksjonen, så ikke noe feil med fiskekunnskapene hans. Virker rett og slett som C23 er en dårlig peg.

På juniorseksjonen ute i bassenget vant Erik Bjurström med 8120. Han satt midt i blant dem 3 juniorene.

Nye tak neste år! Om jeg er raskt nok ute til å få booket meg plass da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment