Totalt antall sidevisninger

søndag 14. desember 2014

2014-12-13 Pimpeltävling på Rangsjön

Jeg, Tonje og Jan Morten tok oss turen til denne konkurransen. Jeg vant denne konkurransen i fjor på ca 3 kilo blank. Vi dro fra Askim kl 05.00, og Kjørte via Oslo, Kongsvinger, Flisa og inn i Sverige. Var fremme ved sjøen som planlagt ca 08.30.

Vi ble 51 stk på stevnet i dag, og ca 20 av disse var fra Norge.

Var 5-6 cm snø på isen, og ikke glatt, så lettere forhold p isen en i fjor. Etter oppropet så dro vi av gårde. Jeg i front i retning nordenden av sjøen.  Jeg gikk relativt hard hele veien og var fremme der jeg ville starte etter 29 minutter. Vi ble bare 5 stk helt oppe i nordenen. Jeg, Kjell Ove, far og sønn Nygårdseter samt en til jeg ikke kjenner navnet på.

Fikk en i første hullet, så 3 bomhull. I 5te hullet traff jeg litt bedre og fikk 24 stk. Andreas var i nærheten av meg, så borret både på fremsiden og baksiden av meg, men fikk ikke noe så vidt jeg kunne se. Når hullet var tomt så borret jeg meg videre nordover. Traff ikke noe på mange hull. Jeg og Kjell Ove testet en kant som gikk uti der, men var ikke noe fisk der heller.

Dro da videre til den plassen som ga meg mest sist gang. Fikk en i første hullet der. En til i neste hull, og en til i hullet etter der igjen. Prøvde på yttersiden, men ingenting. På innersiden fikk jeg en litt penere abbor på rundt 80-90 gram. Hullet etter det igjen så gikk det på ei gjedde som beit av tafsen min.

Så at Dag E og Andreas satt igjen ca i området jeg hadde startet, så dem fikk antagelig litt der. Jeg kunne jo dratt tilbake dit, men valgte i stedet å lete opp min egen fisk. Har jo kun 2 steder på denne sjøen, og som i dag når den førte plassen kun leverer litt, og den andre plassen sviktet totalt, så må man ha ennå flere plasser å gå til.

Fisket meg forbi han 5te mann i nord som jeg ikke vet navnet på. Han hadde 12 fisker sa han, og da hadde jo jeg ca 30. Hullet på bortsiden av han fikk jeg ikke loddet dypet engang før det gikk på ei ny gjedde. Også denne beit av tafsen. Knøyt om og dro på videre nordover.

Gikk en 15 hull uten å kjenne fisk nå. Før jeg fikk en abbor i et hull. Borret et hull til på innersiden, og da gikk det jaggu på ei gjedde til. Og denne også beit av tafsen. Bra at dem ikke tar pilken i alle fall da.

Fortsatte videre nordover, og bommet ennå 10 hull. Hadde snart gått 3 timer nå, og jeg hadde vel ikke fått mere en 5 fisker siste 2 timene. Så ikke lyst ut. Rundet en liten odde og prøvde et hull der. Ikkenoe. Men syns denne vika så litt innbydende ut, så valgte å gjøre et hull til lenger inn i vika. Fikk 3-4 fisker i et hull der. Prøvde 5 meter lenger inn, og fikk vel 10-15 i det hullet. Prøvde ennå 5 meter lenger inn, men ikke noe der. Testet da på utsiden, og der fant jeg igjen abborene. På en 6-7 hull der dro jeg ca 70 fisker. Var da en liten sluttspurt i det minste.

5 minutter før slutt så klarte jeg ikke få mere. Testet utsiden, innsiden, gamle hull. Ingenting. Så fare for at jeg barre måtte forlate vika og fortsette letingen om det hadde vært mere tid igjen. Men det var da en plass som leverte ganske bra, så helt klart ei rose jeg kan teste ved neste korsvei.

Tok igjen Dag E og sønnen på veien inn igjen, og fikk bekreftet at han hadde mere en meg. 135 fisk sa han. Skal jo bare mangle at han slår meg når jeg går 2 timer uten fisk også da. Han valgte jo den mere sikre veien med å bli i et område som har gitt litt fisk.

Viste seg at Dag E hadde dagens høyeste vekt med sine 4579 gram. Snitt på 33,9 gram. Mine 101 fisker veide 3043 gram. Snitt på 30,12. Jeg hadde da litt dårligere snitt en Dag E. Mine 3 kilo hold til 4 plass i HS, og 6 plass totalt.


Skulle jo gjerne ha vunnet i dag, men de 2 plassene mine leverte dårlig i dag og hadde ikke troa å sitte igjen der å gnu for kanskje 3 kilo slik jeg så det. Når jeg hadde 24 fisk i 5 hullet så tippet jeg at vinnervekten fort kunne bli opp mot 5 kilo. Det positive fra i dag er at jeg fant ei ny rose med fisk, så nå har jeg 3 plasser oppe i nord som kan levere fisk.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment