Totalt antall sidevisninger

mandag 29. desember 2014

2014-12-28 Julecup nr.2 - Vestmunnvannet

Denne gangen skulle vi på Vestmunnvannet. Vært her 2 ganger før. Vi ble 2 biler fra Acerina. Jeg, Jan Morten, Tonje og Christer fra Askim, samt Lennart, Lars Erik og Kent fra litt lengre sør i fylket. Vi tok ferja som gikk fra Moss kl 6.45. Går veldig for fra Horten og ned, så vi kunne fint ha tatt ferja som går 7.30 i stedet.

Vi ble 25 stk til start i dag. Flest fra hjemmeklubben Pimpel Sør, men også 7 fra Acerina, 2 fra Raufjøringen avdeling Oslo og 2 fra Drammen. Ble en kvarters gangtur fra parkeringen og inn til vannet.

Ca 15 cm is med 1-2 cm rim/snø oppå. Lette forhold oppå isen altså. Ruslet ut til den plassen jeg har sittet begge gangene før. Kun jeg og Christer som startet her denne gangen. Hadde troa da, for kan virke som dem er litt borrsky på denne sjøen.

Jeg fikk 3 i første hullet, men så bommet jeg på 4-5 hull på rad. Christer bommet i første hullet, men fikk bra i dem neste hullene.

Remi kom stormende forbi ca 1-1,5 time ut i konkurransen og han fortalte til Christer at han hadde 9 fisk da. Jeg hadde selv opp mot 30 fisk, men syns jeg hørte at Christer hadde opp mot 60 fisk allerede.

Riksjord kom også forbi. Prøvde en 8-10 hull, men fant ikke noe særlig så han forsvant videre.

Etter en stund til kom også Lindgren. Han prøvde også 8-10 hull, men heller ikke han fikk noe særlig. Jeg hadde min beste periode rett før han kom, og til han dro igjen. Fikk 3 ganske store på rappen blant annet. 250 gram, og 2 stk 150 grammere. Fikk best ganske nærme land. 1-2 meter dypt bare.

Var et hull jeg fikk en 10 stk på tafs, og fikk 7-8 til på mysken etter dem igjen.

Christer dro videre utover på sjøen når det var igjen 1 time. Han hadde da 90 fisk sa han, mens jeg var oppe i 59 fisker. Jeg fisket i gamle hull, og fikk 1-3 i diverse hull. Men når jeg startet å fiske i dem gamle hullene til Christer så hadde jeg 10 bomhull på rad, så da ga jeg opp gammelhullsfiske igjen.

Stakk litt lengre sør på samme strekka igjen og testet litt dypere. Så at Christer kom tilbake til plassen han har sittet i hele dag.

Siste 6-7 hullene fikk jeg 1-3 i dem fleste hullene, og endte på akkurat 90 fisker.

Gikk bort til Christer og han hadde 134 fisker tror jeg. Trodde jeg hadde hatt en brukbar avslutning med å gå fra 59 til 90=31, men Christer hadde da gått fra 90 til 134=44 ennå han hadde krysset sjøen en par ganger på den tiden.

Remi hadde truffet etter sin dårlige førstetime, for han endte på rundt 130 fisker. Men dem 2 som hadde truffet klart best var dem som dro lengst i dag. Lennart og Thomas utklasset resten av oss. Thomas hadde vel 250 fisker og Lennart 180 fisker. Thomas fortalte at han hadde hatt 2 hull på slutten med 50 stk i hvert hull på mysken. Var visst mere en jeg hadde fått på hele dagen det. Hehe.

Hesmyr vant med 11715 gram forran Lannart med 8610 gram. På tredjeplass kom Christer med 6480 gram og Remi på 4de med 6435 gram.

Mine 90 fisker veide 4420 gram, noe som gir et snitt på 49,11 gram. Hold kun til en 10.plass av 25 deltakere i dag, så det er bare å kjempe på videre i motvinden.

Hesmyr har allerede avgjort julecupen med sine 2 stk førsteplasser, men 2 og 3 plassenen er fortsatt halvåpne. Jeg personlig har ikke sjans på 2.plassen heller, men kan teoretisk klare 3.plassen.

Fullstendige resultater samt stillingen i julecupen kan leses her:


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment