Totalt antall sidevisninger

mandag 1. april 2013

2013-04-01 NC nr.1 2013/2014 - Gorningen

Da går starten for neste sesong allerede. Hadde vært greit og fått en god start på landslagsuttaket. Jeg, Tonje, Christer og Jan Morten var fremme i god tid. Kjøpte mygg startet å kle på seg osv. Første feilen for dagen dukket opp. Jeg hadde klart og tatt med fleecejakka til Tonje i dag. Den er veeeldig kort i armene til meg. Men skal vel gå an å få fisket litt likevel. Skulle til å ta på meg fiskehanskene, og da viste det seg at jeg hadde fått med meg 2 venstrehansker og ingen høyre. Uff. Men løste seg greit med å kjøpe seg et nytt par av Thomas.

Utover bar det, og kom frem til der jeg ville starte omtrent akkurat på 30 minutter. Jeg satte meg 30-40 meter unna selve klynga. Og klynga på denne plassen var STOR. Vi snakker om 30-40 mann tror jeg.

Lagde 3 hull med 10 meters mellomrom. Testet først med pimpel, så med tafs i alle 3 hullene. Men ikke et napp. Tittet bak meg til klynga en gang, og ikke uventet så var den ene jeg så som fikk fisk, Riksfjord’en.

Jeg stakk videre bort i ei vik som leverte litt under FM Telemark tidligere i vinter. I andre hullet der, så fikk jeg 10 kjappe på pimpel. Men var dessverre litt dårlig snitt. Rundt 25 gram kanskje. Vanlig på denne sjøen er jo rundt 45 gram. Fikk ingenting rundt. Borret videre innover i vika, men fikk bare en og annen på tafs.

Valgte å stikke videre oppover landet der. Så at Runar ikke satt der vi normalt får fisk på den plassen. Så brukte 8 hull over det området som jeg mener normalt leverer, men ikke i dag. Hadde mulig 1 napp på hele stedet. Uff da. Hva gjør jeg nå?

Valgte å stikke tilbake til den vika jeg fikk 10 stk på pimpel. Testet litt tafs og myska i noen nye og gamle hull. Plukket litt, men altfor lite. Fikk et hull med 10 stk på myskaen. Men dødt rundt. Var snart tilbake på det store platået der hele den store klynga satt.

Så at dem hadde beveget seg utover på platået, Tenkte å snike meg «behind enemy lines» og gikk i dem innerste hullene. Startet å plukke en og annen på myska. Traff på Dag Even som også gikk og mysket rundt i området der. Han hadde 37 fisker. Jeg hadde 30, så da var kanskje ikke alt håp ute likevel da. Åge R fortalte også at han hadde ca 1,5 kg, og jeg var ikke langt bak det selv. Fikk litt gnisten igjen.

Fant ei rose med 3 gamle hull og 2 nye jeg borret selv, og plukket greit med fisk i denne lille «rundkjøringa». Ikke sikker på når jeg kom til dette stedet, men kan vel ha vært igjen 1t 30 min fiske. Fikk lurt opp 32 fisker på denne stunden, og endte tilslutt på 62 fisker. Til sammenligning hadde Dag E 37 når jeg kom dit, og han endte på 50. Så han fikk 13 på samme tiden som jeg fikk 32. Jan Morten fortalte i ettertid at han hadde 60 når jeg kom, og avsluttet på 72 fisker. Så må si meg fornøyd med å over doble 2 så dyktige fiskere på den tiden jeg fisket i det området.

Åge R avsluttet på over 3 kg, og han hadde ikke fått mye på slutten. Så enten så løy han, eller så er han veldig dårlig til å beregne. Tok det opp med han, så får jeg håpe det ikke skjer igjen. Jeg tar jo en del avgjørelser ut fra infoen jeg får, og om infoen er feil, så tar jeg jo avgjørelsene mine på feil grunnlag.

Men når jeg kom til innveiing så viste det seg at jeg hadde for lite fisk. Siste premierte, nr.13 i HS tror jeg gikk på 3030 gram. Og jeg hadde kun 2495 selv. Så kan vel kanskje ha blitt rundt 18-20 plass i HS. Så ble ingen god start på neste sesong for meg, men 5 stevner igjen, så ikke noe å få panikk av.

2495 fordelt på 62 fisk gir et snitt på 40,24 gram.

Riksfjord startet i klynga, og fisket hele dagen i klynga. Han endte på ca 6,5 kg, og doblet vel stort sett alle andre som fisket rundt han. Meget meget sterkt. Han er rett og slett en kunstner med den tafsfiskinga si.

Ellers så ble Jim nr.2 i dag, på 5340gr, og han hadde funnet sin egen fisk. Brodern ble nr.3, med 5025gr,og han hadde mot normalt funnet ett par bra hull. Jeg sier mot normalt, for han bruker å klage på at han sjelden finner godhull. Tror han hadde ca 90 fisker, og de 2 hullene ga han 80 av de 90. Og som vanlig for han å være så fikk han bra siste halvtimen. Han hadde ene godhullet sitt da. Men gutten jobber på og leter. Og innimellom får han betalt for det. Som i dag. Bra brodern!

Jan Morten ble bestemann fra SFK Acerina i dag med 3070 gram. Kun 30 gram bak Åge R i HV. Men en 2.plass med seg inn i neste sesong er jo gull verdt i konkurransen om en nordisk plass.

Tonje ble nr.3 i DS i dag.

Fullstendige resultater her: http://pimpelkonk.blogspot.no/2013/04/resultater-norgescup-nr-1-for-2014-pa.html

Da fikk jeg en 16.plass i HS idag. Selvsagt ikke fornøyd med det, men fikk da noen skarve poeng i Norgescupen for HS. Ble nr.20 totalt idag, så da fikk jeg 1 poeng i Norgescupen totalt også. Har som målsetning å bli minimum topp 20 totalt på alle 6 stevner i Norgescupen totalt for 2013/2014, så hadde vært litt kjipt å ryke den målsettingen allerede på første stevne. Det ene poenget kom på minste mulige margin da. Jeg og Dag Even hadde eksakt lik vekt, men ettersom jeg hadde 62 fisk og han 50, så blir jeg plassert forran han pga flere i antall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment