Totalt antall sidevisninger

mandag 29. april 2013

2013-04-28 GP nr.1 - Rakkestadelva, NORTRAPP og REMA

Da var tiden inne for GP nr.1 2013. Vi hadde planer om å holde denne i Hobølelva, men med sen vår, sen isløsning og generelt høy vannstand i Hobølelva, så ble denne flyttet til Rakkestadelva.

21 stk møtte til konkurransen.

Svein sto for levering av agn. Og agnet utrolig bra. Jokersen var vel bedre en jeg noen gang har fått i VM. Fjærmyggen var stor og livlig.

Jeg hadde vondt i ryggen etter å ha løftet fòrbøtta feil kvelden i forvegen, så jeg satt i bedchairen til Geir på oppropet. På oppropet gikk jeg jeg gjennom reglementet. Endringene som kom på årsmøtet, men også en del av de andre reglene. Etter dette så tok vi 1 minutt stillhet for vår gode venn Ivar Mathisen som gikk bort i påska.

Trekking. 2 av startfiskerene ønsket å sitte i nærheten av sine læremestre, så det ordnet vi til i starten av trekkningen. Så trakk alle INT-/NAT-fiskere etter dette.

Jeg havnet på peg 6. Oppstrøms kant på nedstrøms seksjon på REMA. Så da hadde jeg 4 personer nedstrøms meg, og 5 stk oppstrøms meg. På min seksjon satt Magne Olav på nedstrøms kant, Thomas ved siden av han, deretter Jonny, så Runar ved siden av meg.

På grunn av ekstra kjøring, så utsatte vi fiskestarten til 11.15.

Ved signalet for grunnfòring kl 11.05 så la jeg i 5 baller med ca 150 gr jokers til sammen. I tillegg til jokeren hadde jeg en håndfull med casters. Fòret mitt i dag var Sensas Bremes 3000. Eneste leemet jeg hadde i fòret i dag, var det lille jeg trengte for å separere jokeren.

Ellers så startet jeg å håndkaste små baller med lauefòr og mortfòr rett utenfor keepnettet.

Startet å fiske kort. Kjente ikke noe laue første 5-10 minuttene, så prøvde kort etter morten. Ingenting her heller på 5 minutter fiske. Så at Thomas fikk en liten mort på 5 meter TAP. Så så jeg at Odd H fikk brasme på lang TAP på den andre seksjonen. Da gikk jeg også langt.

Så at Jonny hadde startet å få noe laue.

Etter noen minutter på første utlegget mitt langt fikk jeg 1 gærjøss. Fisket med 3 mygg og 1 lyspinkies. Jaja, da er jeg i alle fall i gang. Ut igjen, og gikk bare et par minutter, så kroket jeg en liten skimmers ca 150 gram.

Jonny gikk nå også ut på lang TAP, noe som gjorde at han slapp laua videre til Runar.

Jeg fikk så 2 små flirer på lang TAP. Men gikk lang tid mellom dem. Og etter hvert fikk jeg også en skimmer til på ca 150 gram.

Magne Olav hadde kommet seg opp i 3 brasmer. Han fikk sine på 7 meter toppknytt. Jonny hadde også fått noen brasmer, men disse var ikke så store som Magne Olav sine.

Runar kjempet på videre med laue. Tror han var oppe i over 150 stk nå. Men ettersom Jonny hadde startet å få noen brasmer, så gikk Runar ut og prøvde litt TAP også.

Så fort han gikk ut, så gikk jeg inn. Jeg måtte uansett hvile den lange plassen litt. Koppet i et par baller og startet å fiske laue i stedet. Fikk vel 10-12 relativt raske lauer, men så gikk Runar inn igjen. Og da dro lauene ned til han igjen. Dette har jeg opplevd flere ganger på REMA tidlig på. Det er alltid den som fòrer og fisker lengst nedstrøms som får stort sett alle lauene.

Hadde Jonny fortsatt å fiske laue, så tror jeg også Runar skulle slitt med å få så veldig mange lauer.

Når det var igjen ca 45 min la jeg i 3 baller med koppen på lang TAP. Ventet  i 10 min, så gikk jeg ut å prøvde. Prøvde med marak denne gangen. For det leverer ofte bra snitt. Fikk da dagens eneste greie brasme. Fikk troa da, men kom ikke noen flere. Konken ble omsider slutt.

Så da fikk Magne Olav 3 fine brasmer, Thomas hadde nesten ikke fått noenting. Han sleit med noe snag på sin lange TAP-plass. Jonny hadde fått 5-6 småbrasmer, og hadde litt laue i tillegg, og Runar fikk litt fart i lauene når hverken jeg eller Jonny fòret etter laua siste timen. Så Runar endte på 390 lauer. Jeg hadde 21 fisker. 1 grei brasme, 2 skimmers, 2 flirer, 1 abbor, 1 gærjøss og da 14 lauer.

Min seksjon ble da slik:

Peg 2 – Magne Olav  3030 gram

Peg 3 – Thomas – 130 gram

Peg 4 – Jonny – 3410 gram

 Peg 5 – Runar – 3190 gram – Snitt på 8,179 gram

Peg 6 – Meg – 1220 gram

Hadde jeg sittet en plass lengre til venstre, så hadde vekta mi gitt meg en 2 plass i stedet for 4 plass som jeg fikk nå. Jaja, nye tak om 14 dager i Tunevannet.

Gratulerer til Svein med dagens totalseier. 16 brasmer og 12640 gram var suveren seier i dag. Grattis også til seksjonsvinnerene. Krzy, Jonny og Odd H.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment