Totalt antall sidevisninger

onsdag 10. april 2013

2013-04-09 Acerina kveldskule - Lundebyvannet

Jan Morten hadde dratt i gang kveldskule i dag, på en tirsdag. Artig tiltak som jeg ønsket å slutte opp om. Måtte dra litt tidligere fra jobben for å rekke starten som gikk kl 16.00, men det gikk fint.

Christer plukket meg opp kl 15.15 hjemme hos meg. Tenkte det var lurt å samkjøre så vi skulle få plass til alle bilene fra Acerina. Rett før vi ankom vannet så observerte vi Jan Morten rett forran oss. Vi parkerte tett på parkeringen slik at det skulle bli plass til flest mulig biler. Det skulle vise seg å bli unødvendig da det kun ble Jan Morten, Christer og meg som stilte opp på denne kveldskula.

Jeg gikk rett over sjøen til den plassen jeg avsluttet sist. Tenkte bare å fortsette å borre derifra og videre rundt sjøen i mitt prosjekt om å bli bedre kjent.

Starten gikk kl 16.00 og fikk en 150 grammer ganske kjapt. Etterfulgt av 5-6 mindre fisker. Sleit litt med å kroke dem, og tok en nærmere titt på tafskroken. Der viste det seg at løkka over kroken hadde surret seg fast i krokskaftet. Kroken sto som vanlig, men mistenkte at dette hadde noe å si med krokingsproblemene alikevel.

Tok meg tiden til å knyte om. Fortsatte å borre etter dette og etter en 5-6 hull så klarte jeg å borre i bunn. Mest mudder, men måtte ha truffet noe hardere også, for ble litt hakk i kniven og den tok dårlig etterpå. Så da var det frem med ny kniv og fastnøkkel. Etter et par minutter så var jeg i gang igjen.

Etter en 12-15 hull var jeg oppe i 27 fisker. Da ringte brodern. Jeg svarte ikke første gangen. Men når han ringte en gang til rett etterpå så tok jeg den. Infoen jeg fikk av brodern gjorde at fokuset på fiskingen ikke var like bra etterpå. Men fortsatte da å fiske.

Stakk en tur bort til Christer. Han hadde 16 fisker pr da, så ledet på han med 11. J Jeg sa at vi fortsetter å fiske, men ikke sikkert jeg kommer til å gi full gass på isen etter den telefonsamtalen.

Jeg borret meg videre innover i elvevika, men på de 15 + hullene jeg lagde opp og ned denne vika ga kun 2 abbor og 1 mort. Ikke helt hva jeg hadde forventet av denne vika. Men greit å vite. Tror nok denne vika kan levere innimellom, men altså ikke i dag.

Når jeg kom ut av vika så kom jeg til det området Christer allerede hadde borret opp. Så da valgte jeg å gå til det området jeg avsluttet på under KM for Acerina i 2011. Startet langt ut, etter tips fra Christer, og fikk vel 5 fisker i første hullet der. Borret på videre innover, og plukket litt her og der. Inne ved land fikk jeg ingenting, så gikk utover igjen. Siste hullet plukket jeg 2 stk 50 grammere. Er et fint område jeg avsluttet på, og kan virke som en bankers plass.

Jeg endte på 53 fisker.

Christer hadde plukket jevnt og trutt og endte på 80 fisker. Han hadde også fått en abbor på ca 250 gram.

Slik ble dagens resultater:

1.       Christer – 2500 gram – 80 fisker

2.       Niklas – 1650 gram – 53 fisker

3.       Jan Morten – 870 gram – 37 fisker

Syns det var en flott kveldstur på isen. Bra initiativ av Jan Morten. Lundeby er et artig vann der man kan plukke jevnt og trutt med fisk. Artige abborer der også. Høyryggede allerede som 10 grammere. Kan nok bli 5 kg med fisk på en 4 timers kule her på dagtid. Mulig dette ikke ble siste turen min på Lundebyvannet på denne vinterens is.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment