Totalt antall sidevisninger

onsdag 3. april 2013

2013-04-03 Onsdagspimpel på Glafsfjorden, Ingestrand

Vi ble 4 stk fra SFK Acerina på denne ukas onsdagspimpel. Var 50 andre som også var taggad, så totalt 54 startende i dag.

Har vært med en gang tidligere i vinter med dette utgangsstedet: http://gabloggen.blogspot.no/2013/02/2013-02-06-onsdagspimpel-pa.html

Valgte å fiske samme ruta i dag. Var knallføre på isen, knallsol, og alt lå til rette for en super dag. Men spørs om fisken er i bettet da. Har jo ikke vært mye drag så langt i vinter.

Startet på samme grunna som sist, og ikke et lugg på 5 hull. Siste gang jeg gidder å prøve denne plassen! Stakk til den odden jeg fikk 8 fisker sist, men ikke et lugg. Dro videre innover i ei vik som jeg fikk 4 fisker i sist, ikke ett lugg. Videre til det området brodern og Erik Tjernsmo fikk bra sist, men ikke et lugg. Videre til de 2 stokkene som Lennart fisket sist. Dette ser jo ut som et bra sted, men Lennart fikk ikke noe sist, og jeg fikk heller ikke noe der i dag.

Fortsatte å borre på sørsiden av øya. Hadde gått 58 minutter. Jeg myset i retning Tjuvholmene som lå 5 km lengre sør. Skal jeg stikke dit? Der er det jo alltid fisk. Og da støtet det i pilken min. Opp kom en latterlig liten 10 grammer. Men nok til å slå vekk tankene om tjuvholmene, og borre på videre. Etter 6-7 hull til, så kroket jeg en 2 hektos. Men dessverre datt den av rett under hullet. Ned igjen, og fikk en 1 hg. Kjente ikke noe mere, så reiste meg opp å fisket i hodehøyde, altså ca 180cm over bunn. Gikk på en pen en med en gang. Fikk opp den, og den var ca 3hg.

Åge kom bort for å se hva slags 3krok jeg brukte. En Ultimate. Åge er jo over middels interessert i kroker, og ville selvsagt ha en slik krok som jeg brukte. Jeg fikk fisket opp krokmappa og ga han en. Ble litt forstyrret av det, men ingen big deal. Da ville i så fall Åge være fornøyd resten av dagen.

Jeg fikk vel 5 fisker i det hullet, og plukket 4 til fordelt på noen hull rundt. Åge stakk videre bort til Jan Morten og Christer. Hørte rett etterpå at han hadde fått lirket opp 4 fisker. Så da virket vel kroken for han og :). Jeg borret meg i retning dem jeg og, og da fikk Åge en fisk til. Jeg fortsatte bare vestover, og så at også Jan Morten fikk en par fisker. Men jeg klarte ikke få noen flere. Så jeg gikk lenge rundt med mine 9 fisker.

Christer ville stikke i retning der Erik Aarstad satt. Jeg var mere ivrig på Kriko. Så en grunne på 4,8m ca 700 meter lengre mot vest. Jeg dro alene dit, mens de 3 andre gikk i retning Erik. Borret 5 hull på den «grunna» der borte i vest, men fant ikke noe sted som var grunnere en 11 meter.

Så da stakk jeg tilbake til der Åge og Jan Morten hadde fått fisk. Men borret 100 meter lengre sør. Klarte å plukke 7 fisker til de siste 30 minuttene. Og 3 av dem kom i siste hullet. Der støtet det ganske bra. Men klarte kun 2 på bunn, og en ca 180 cm over bunn. Og mistet vel 1 på vei opp. Siste minuttet kjente jeg ikke noe i det hullet. Kan godt hende det sto mere fisker rundt, men det rakk jeg aldri å teste.

Mine 16 fisker veide 2087 gram. Snitt på 130,43 gram.

Erik hadde fått ganske bra første par timene, og veide inn 4365 gram i dag. Men han som fikk mest av alle individuelt idag var Tarmo Kokko med sine 5084 gram. Største abboren til Erik hadde spyttet ut en levende nors når den kom opp på isen. Der skulle jeg likt og sittet. For det må ha vært en norsstim der, og da er den jagende abboren aldri langt unna.

Jeg trakk kløver knekt, og havnet på 2-manna med Ole G :) Han hadde 1520 gram, så vi havnet på 3607 gram tilsammen. Dette ga oss en 8 plass i dag. Og vi fikk 140 svenske riksdaler på deling.

Jan Morten hadde 1645 gram og trakk sammen med Bent som hadde 2107 gram. Dem ble nr.7 på lag med sine 3752 gram. Christer var på siste premierte laget, sammen med Börje Karlsson. Dem fikk 12 plassen med 2655 gram. Christer hadde 1025 gram idag. Tonje hadde flest i antall i bilen min, men også klart laveste vekta. 31 fisker og 584 gram.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment