Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. mars 2013

2013-03-27 Kule nr.1 av 2 kuler på Hadeland idag

Christer hadde fått tips om ett par vann på Hadeland av Tor Ola Dehli som visstnok hadde levert ganske bra de siste ukene.  Jeg er jo ikke vond å be om å fiske nye vann, så det ble tur dit. Jeg, Christer, Pål Sindre og Lennart.

Dro fra Christer kl 07.00. Var ute på det første vannet (oppgir ikke navnet ettersom dette var vann vi fikk tipset av Tor Ola) kl 09.30, og skulle fiske frem til 12.30. Hadde sett litt på et dybdekart kvelden i forvegen. Var en odde som hette Abborodden, og det må vel bety at det er noe abbor i nærheten. Var også noen gamle hull der, så jeg satte meg der.

De 3 andre satte seg 100 meter unna, langs det andre landet.

Startet greit med 14 fisk i det første hullet. Blandet størrelse. Noen 17-18 grammere, flest på rundt 30 gram, og noen helt opp mot 70-80 gram. Fikk dem på tafs, og det var ca 4 meter dypt. Borret nærmere land, men ble ikke noe grunnere, og fikk heller ikke noe fisk der. Borret på sidene og utover, og var litt fisk her og der.

Etter 1,5 time eller noe så kom Tor Ola og en kompis gående. Han fortalte at han for 7-8 minutter siden hadde pratet med Christer på tlf, og han rapporterte om 74 fisker. Aiaiai, jeg hadde jo bare 54 nå. Så at Christer hadde stoppet opp og satt å varpet, så visste han hadde plukket litt, men trodde ikke han hadde flere en meg allerede. Jaja, bare å bite tenna sammen og GI GASS!

Plukket litt til i samme område, men så følte jeg for å prøve å lete opp en ny stim. Borret meg i retning starten. Fikk en på nærmere 1 hg etter 3 hull. Men var ikke noen bortenfor, og heller ikke innenfor, så jaget på videre innover i startvika. Christer kom også inn i denne vika nå. Han forsatte lengre inn i vika en meg.

Etter 6-7 bomhull og kun 30 min igjen, så vurderte jeg å stikke tilbake til Abborodden for å prøve å safe inn en seier. For hadde troa på at jeg kunne ta Christer. Men stoppet på veien og gjorde et hull på utsiden av det hullet jeg fikk den hektosfisken. Kom til bunn, og føleren sto rett ned med en gang. Kjente det var bedre fisk, og opp kom en abbor på 2hg +. Digg.

Ned igjen, og fikk vel 3-4 fisker til fra 80-200 gram. Deilig å treffe litt smånors. Vurderte å slippe ned pimpelen, men valgte å slippe ned myskaen i stedet. Fikk en til på hektoen på den. Christer kom småjoggende og gjorde et hull 20 meter på utsiden av meg. Og rett etterpå kom Lennart og Pål Sindre også. Ble nok for mye borring i området nå, og kjente ikke noe mere nors.

Lagde et hull litt lengre ut, og fikk en par 40 grammere til der før det brått var slutt. Endte på 94 fisker. Christer hadde 107. Ville bli jevnt mellom oss, men håpet på at norshullet skulle vippe det i min retning.

Vi gikk til bilen og fikk veid inn:

1.       Niklas – 3630gr – 94 fisker – snitt på 38,61 gram

2.       Christer – 3550gr – 107 fisker – snitt på 33,17 gram

3.       Pål Sindre – 1000gr – 27 fisker – snitt på 37,03 gram

4.       Lennart – 890gr – 18 fisker – snitt på 49,44 gram

På tide å dra videre til neste vann…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment