Totalt antall sidevisninger

onsdag 27. mars 2013

2013-03-27 Kule nr.2 av 2 på Hadeland idag

Var fremme med neste vann og klare til å gå ut kl 13.17. Vi valgte å fiske til kl 15.30.

Satt ett par lokale rett utenfor der vi kom ut på sjøen. Sjøen har en rund del, et slags sund og en rund del til. Jeg så at det var lagd noen hull nede i enden på den første runde delen, så tenkte å fiske meg fra disse lokale og langs landet bort til enden. De 3 andre stakk over i delen bortenfor sundet.

Var snakk om hekto + i snitt på denne sjøen, så kunne bli artig. Startet å fiske med tafs. Hadde en del napp i det første hullet, men håpløse å kroke. Klarte på forsøk 5 eller noe å kroke en. Var en abbor på 15 gram. Nedtur.

Borret på langs landet der med 20 meters mellomrom. Litt nærme land, og noen hull lengre ut. Kjente ikke noe før jeg kom ned til dem gamle hulla. Testet det første av de gamle, så fikk jeg kjapt 3 stk på hekto pluss samt en 15 grammer til. Testet på innsiden, yttersiden, flere av de gamle hulla der, men kjente ikke noe mere.

Startet å borre andre landet opp mot dette sundet. Etter 3 hull så fikk jeg brått et hull med 2 stk hekto pluss til.  Borret rundt, men det ga kun 1 stk 15 grammer.

Kjente ikke noe neste 10 hulla før jeg var midt i sundet. Fikk en til på hekto pluss der. Borret rundt, men ingenting. Var en veldig fin grunnrygg som gikk i sundet, men sto ingen fisker der nå. Men det MÅ være en bra plass ved normalt bett.

Så de 3 andre gutta som satt i den andre runde delen, men så ut som dem hadde borret opp det meste her, så stakk heller tilbake der jeg kom fra. Fikk noen fisker til i den rosa som jeg fant litt fra enden.

Gikk tilbake i det gamle hullet som jeg fikk 3 stk i sta, og fikk faktisk 3 til nå. Testet også myskaen i flere av hullene jeg hadde fått fisk i, men kjente ikke en dritt på den.

Bare 20 min igjen nå, og de 2 lokale hadde dratt hjem. Så ikke at det fikk noen som helst, men hadde liksom borret opp sjøen, så valgte å stikke til den rosa dem hadde sittet på.

Første gamle hullet der fikk jeg 5 fine fisker. Prøvde myska igjen, men fortsatt ikke et lugg. Testet 5 til av de gamle hulla til dem lokale, men kjente aldri noe mere. Klokka ble 15.30 og jeg endte på 20 fisker.

De andre kom ruslende, og overhørte at Christer sa noe sånn som fikk 15 fisker i hull nr.7 og 8, og 20 til inne i kroken + +. Forsto at jeg ville få kraftig deng på dette vannet.

1.       Christer – 7250gr – 58 fisk – Snitt på 125 gram

2.       Lennart – 1830gr – 25 fisk – Snitt på 73,2 gram

3.       Niklas – 1800gr – 20 fisk – Snitt på 90 gram

4.       Pål Sindre – 1090gr – 13 fisk – 83,84 gram

Christer hadde fått sine på gull myska med singel fjærmygg på. Var gull jeg også fisket i dag, men jeg kjente ikke noe på den. Christer hadde også klart å lure opp 2 stk 3-pigga stingsild. Ikke noen vanlig fangst på isen vil jeg si. Kan ikke huske at jeg har fått det på isen noen gang. Og ut fra snittet på fisken til Christer satt han vel inne i et hjørne der storabboren gikk og jaget stingsilda.

Var en artig tur selv om vektene ikke var all verdens. Men forstår helt klart at det er potensiale i disse 2 vanna. J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment