Totalt antall sidevisninger

torsdag 1. oktober 2015

2015-09-10 Fjerde treningsdag

Box 36 idag og en ny superkant. Så langt oppstrøms man bare kommer. Var et bra område under KlubbWC i fjor, men har visst vært vanskligere i år. Er jo bare topp 4 her, og er jo bedre jo dypere man kommer. Var å pratet med Østerrikerne som satt her igår, og dem hadde opp til 2,2 kilo. Kunne fått mere om dem gikk for laua sa dem.

Jeg føler ikke noe behov for å fiske laue, så ville fiske slider i dag.

Fra nedstrøm:
Niklas 1960
Krzy 4940 (Barbe på 160 gram)
Finn 1600
Tommy 3000 (169 lauer)
Odd H 1960


Jeg fisket slideren 2-3 meter på utsiden av det hvite vannet som kom opp av et rør ca 25 meter ut i elva. Var vist utslipp fra en papirfabrikk eller lignende. Ble sagt at det var dårlig fiske i dette hvite vannet lengre ned, så glad jeg la meg på utsiden av det.

Jeg hadde en fin dag på slideren. Ikke noe bagging, og heller ingen bonuser, men plukket da en og annen mort, og fikk en par vimbaer på slutten også. Små gudgeon var jo det jeg fikk mest av. Ganske utrolig å få masse 3-7 grams gudgeon på en 25 grams slider langt uti elva der. Grådige små fisker.

Men fikk uansett fisket på meg nok selvtillit til å ta opp slideren i helga om jeg følte behov for det.


Krzy fisket 11 eller 13 meter TAP hele dagen. Fikk mye laue, og flere av lauene var over 30 gram, så da bygger det jo litt vekt. Og ikke minst klarte han jo å lure en bonus. Ei barbe på pene 1540 gram.


Finn fikk stort sett laue og småmort på TAP. Fikk noen få morter på slider han også.

Odd H og brodern fisket etter laua, og brodern hadde mest av dem 2 med 3 kilo.169 lauer. Så et brukbart snitt på 17,75. Hadde nok hatt et ennå bedre snitt om han hadde fisket lengre ut.

Konklusjonen blir vel uansett at dette er et område det vil lønne seg å fiske laua for gode lagpoeng. Samme konklusjonen som Østerrikerne gjorde seg i samme boksen igår.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment