Totalt antall sidevisninger

torsdag 1. oktober 2015

2015-09-11 Femte treningsdag

Ida skulle vi i boks 22. Første boksen på D-seksjonen. Litt synd egentlig, for her er det ikke noe spesielt dypt. Topp 5. Jeg, FInn og Krzy har jo fisket på dypet før, så går fint for oss, men kunne tenkt meg at Odd H og brodern hadde fått en treningsdag på det ordentlige dypet på D. Der det er topp 7 og topp 8 dypt.

Fra nedstrøms og oppover:
Tommy 3660
Odd H 4240
Niklas 7500
Finn E 3340
Krzy 7980

Idag fikk vi greit nok første par timene av økta, men så kom lauene inn å ødela siste delen. Vi aner ikke hvordan vi skal fòre for at laua ikke skal komme inn. Overfòrer vi vimbaene tro? For kan vel ikke være slik at disse små lauene klarer å jage vekk dem større vimbaene? Vi syms laua kommer inn på alt mulig da. Grunnfòr, stickymag, klipt mark... alt.

Tommy med sine 3660 gram
Odd H gikk over til lauefiske på kort toppknytt etter dem ble plagsomme, og skal ikke se bort fra at det er rett taktikk for helga også. Vi aner jo ikke hvordan vi skal få dem til å holde seg unna, og da kan vi jo likegodt fiske etter dem.
Jeg fikk relativt greit med fisk første 2 timene. Og fikk hele 9 barber. Det var kult. Men så kom laua da. Men istedet for å gjøre som Odd H prøvde jeg heller å gå ut på slider for å se om jeg kunne få vimba, mort og barber der ute i steden. Fikk jo noen, men ikke på langt nær så bra som jeg skulle ønske. Portugiserene nedstrøms oss fikk flere store barber og carassioer etter dem gikk ut på slider og bolo. Men vi ve tikke hvordan dem får det til... Det rette for meg, om det var konkurranse, hadde nok vrt å gått på laua. Men nå på trening så var det vel så viktig å teste slider.
En relativt dårlig økt for Finn sett opp mot hva han har fått til tidligere i uka. Var mye banning på han når laua kom inn.
Krzy er stabilt god som vanlig. 7980 gram
I morgen er det alvor. Kjipt å gå inn i konkurransene uten å vite hvordan man skal fòre for å få vimba i 4 timer evt iallefall begrense at det kommer horder med laue.

Leszek kom tilbake fra trekkingen med denne lappen:

Sikkert en helt grei trekning. Hadde jeg fått det som jeg ville så hadde jeg satt, som vi fikk, Odd H på A, slik at han kunne fiske laue. Skulle likt å hatt brodern på B der han fikk så bra på treningen. man skal aldri undervurdere selvtillitt. Og skulle han ikke få storfisk, så kunne han fiske laue. Men i stedet fikk vi da Finn på B. Krzy på C blir bra får man tro. Tommy som fikk D skulle jeg som sagt ha likt å byttet med Finn Erik. Jeg på E. Jaja, vi får nå se. Fra peg 18 og oppover vil det vel bli lauefiske, og trekker man fra 1 til 18 så vil jeg i utgangspunktet nærmest mulig peg 1, for der er det dypest.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment