Totalt antall sidevisninger

mandag 26. desember 2016

2016-12-25 Julekule nr.1 - Brennsætersjøen

Etter fjorårets knallfangster på denne sjøen så måtte jeg jo ha med den i årets julecup også. Ettersom det er særs sparsommelig med parkering på denne sjøen så la jeg den 1.dag jul. Da er det jo mange som har noe spisetradisjoner med slektninger, så skulle vel ikke komme mere folk en at vi kanskje hadde nok parkering.

Var på plass i 8-tiden, og var da på plass først. Som seg hør og bør når man arrangerer selv. Strømmet på jevnt og trutt med folk, men vi fikk plass til alle bilene på den lille parkeringen. Vi ble til slutt 28 personer. 23 herrer, 3 damer og 2 juniorer. Ble da til at vi premiere 1 junior, 1 dame og 5 herrer.

Vi hadde samling nede på isen. Utgang 09.30, og fiske fra 10 til 14.

Jeg gikk til en plass jeg fikk greit i fjor. Var 3 andre som startet på samme stedet. Gikk 3-4 hull før jeg fant dypet dem sto på. Sto litt dypere en der man fikk dem forrige året. Så at Christer fikk et par, og gjorde et hull 10 meter utenfor han. Traff ganske bra der, og fikk vel opp mot 20 fisk i det hullet. Dem som fisket rundt meg fikk bare 2-3 i hullene.

Men ble jo dødt etterhvert, og dem andre hadde da borret opp alt rundt og fortsatt bortover. Jeg rotet litt rundt, men fant ikke noe særlig med fisk. Var allerede klart at det var klart mye dårligere fiske en i fjor, men slik er jo fiskinga. Hadde det vært bagging hver gang hadde jo også det blitt kjedelig.

Borret oppover ene landet der, men særs lite fisk å finne. Nærmet meg Kjersti, og så hu satt å plukket greit. Fikk littegran i nærheten av hu, men ikke nok, så dro videre. Men er et stort platå der, så måtte jo prøve litt utover der. Var ikke noe fisk i ytterkant av platået, så hadde vel 10-15 bomhull på rad der.

Fikk roet ned litt etterhvert, og da startet jeg å få litt bedre igjen. Fisken likte helt klart ikke for mye borring idag. Så stadig bort på Kjersti, og hu plukket stort sett hver gang jeg tittet i hennes retning.

Fant et gammelt hull som ga 5-6 hekosfisker, og var noe hektosfisker og mindre fisker rundt også. Ble rotende i det lille området siste halvtimen. Fikk litt fisk på tafsen, men også litt på myskaen.

Endte på 74 fisker, og følte jeg hadde bommet masse idag, så regnet med å havne litt ned på resultatlista.

Kom iland igjen og viste seg at det var mange andre som hadde slitt idag også. Kjersti og Bentis hadde mere en meg, samt Reidar og Tjernsmo hadde greie poser.

Viste seg at Kjersti vant suverent med 8650 gram. Bentis nr.2 med 5470. Jeg ble faktisk nr.3 idag med mine 4110 gram. Overraskende høyt etter å ha bommet stort sett hele dagen.

Dagens resultater:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment