Totalt antall sidevisninger

mandag 26. desember 2016

2016-12-26 Isfiskekonkurranse på Steinreien

Steinreien er vel ingen favorittsjø, men det har jo ingenting å si. Jeg stiller på alt, og målsetningen er jo at man ikke har noen sjøer man ikke takler. Alle fisker jo på samme sjø, så hvorfor skulle ikke jeg ha like store muligheter som alle andre. Om vinnervekten er 2, 4 eller 10 kilo har jo igrunn ingenting å si.

Jeg vant faktisk HS sist jeg var her, men ble slått av Kjersti og Jan Morten den dagen, så jeg ble nr.3 totalt. Sånn sett så bør man jo være taggad for å dra dit igjen for å prøve å vinne HS igjen.

Vanskelig å vite hva man skal ha som targetvekt idag. Sist vant Kjersti på 1,8. Finn Willy har vunnent der engang på 2,8 kilo, men det har også blitt vunnet på over 4 kilo der. I utgangspunktet hadde jeg vel en target på 2 kilo, så får man se om man må justere target'en underveis.

Jeg startet da selvsagt der jeg vant HS sist. Fikk fisk allerede i 3je hullet. 2 på tafs og 1 på myska. Ikke bittesmå fisker heller. 20-40 gram. Fikk vel en til i neste hull, men så et par bomhull. Var en og annen fisk i området, men absolutt ikke bra. Etter 1 time hadde jeg vel 18-20 fisker. Så at alle fartet masse rundt på sjøen nå i time 2. Også jeg, for samme hva jeg gjorde klarte jeg ikke å finne noe mere fisker.

Fikk vel 2 fisker i time 2, og ikke noe i starten av time 3. Hadde samlet seg noe folk litt lengre borte, så borret meg i retning dem. Når jeg var på 50 meter hørte jeg dem pratet om at det bare var småfisk her. Jeg tar mere en gjerne småfisk en ingen fisk, så fortsatte å borre i retning dem. Da jeg var på 30 meter så kroket jeg en pen fisk så fort tafspilken kom til bunnen. Varpet den halvveis opp så datt den av. Dritt, for det var en fisk på 3-4 hg. Ned igjen, men kjente ikke noe. Prøvde en liten myska og da tok det en halvmeter over bunn. Fikk drillet den opp, og det var en abbor på 3-4 hg. Nydelig. Dessverre ikke noen flere ei det hullet.

Christer kom akkurat når jeg fikk opp den 3-4 hektosen, og han sa at han hadde ca 1,8 kilo så langt. Jeg hadde vel ca 8 hg - 1 kilo nå etter at jeg fikk den store fisken. Han satte seg 15 meter på skrå bak meg. Jeg skulle etterhvert lage et nytt hull, og da jeg snudde meg så så jeg at Christer satt å pumpa halvpene fisker. Borret 10 meter fra han, og fikk vel 10-12 fisker der, men bare små 20-30 grammere. Tonje kom også nå og satte seg mellom meg og Christer.

Da forsto vel flere i klynga at det skjedde noe forran dem, for da kom brått også Bent, Roy og Åge. Ble litt roligere når det ble borret endel. Jeg trakk meg da andre veien igjen, vekk fra klynga. Fikk et hull der med 5-6 hektosfisker. Digg. Var bare 1,5 min igjen på klokka når det ble dødt i dette hullet. Valgte å teste ett gammelhull i stedet for å borre nytt. Ikke noe der, så testet hullet der jeg fikk 3-4 hektosen, men var ikke noe der heller, og da var det slutt for idag.

Endte på 38 fisker. Gikk fra kanskje 500 gram etter 2 t 30 min og opp til 1,8 kilo når det var slutt. Surt at jeg ikke traff tidligere, for tror det var mere pen fisk i området. Christer hadde truffet ennå bedre etter han kom til meg, og gikk fra ca 1,8 til ca 3,8 kilo. Så 2 kilo på kanskje 20 minutter.

Hørte at Fjeldgutta hadde mye, så de fleste trodde at en av dem ville vinne. Men når alle hadde veid inn, så viste det seg at Christer sin sluttspurt opp til 3,8 kilo var nok for å vinne totalt idag. I HS kom Per Einar på 2.plass, og Remi ble nr.3, med 2,8 kilo. Siste premierte (7.plass tror jeg) var Bentis med 2020 gram. Jeg hadde 1868 gram, og håper jo det er 8.plass, men kan vel fort være 9de eller 10 plass også.

Dagens resultater:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment